لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۰

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به «حسن روحانی رای می‌دهند»


میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از بهمن سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می برند.
میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از بهمن سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می برند.

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به «زندانبانان» خود اعلام کرده‌اند که خواهان شرکت در هر دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر در روز ۲۹ اردیبهشت هستند. آنها گفته‌اند که به حسن روحانی رای می‌دهند.

سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت نوشت: «میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در ابتدای ملاقات این هفته با خانواده، از زندانبانان خواستند تا برای شرکت در هر دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر صندوق سیار به محل زندان اختر برده شود».

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ همراه با زهرا رهنورد از بهمن سال ۱۳۸۹ بدون محاکمه در حبس خانگی به سر می‌برند.

کلمه می‌گوید، میرحسین موسوی در ملاقات با خانواده خود «ضمن تحلیل شرایط جاری و جریانات سیاسی کشور» گفته است: «تبلیغات صداوسیما مسجل کرد که باید به آقای روحانی رای داد. در شرایط حساس مردم هم رهبرانند و هم رسانه و صدای آنان قوی‌تر از صداوسیماست».

طبق این گزارش، زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی، نیز در این ملاقات تصریح کرده است: «برای سربلندی و عزت ایران و نگرانی درباره آینده کشور رای خواهیم داد».

کلمه در حالی از تمایل میرحسین موسوی و زهرا رهنورد برای حضور در انتخابات خبر داده است که روز دوشنبه اعلام شد مهدی کروبی نیز در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران شرکت کرده و به حسن روحانی رای خواهد داد.

سایت سحام‌نیوز نوشته بود که آقای کروبی انتخابات آینده را «تقابلی سخت» میان جمهوری اسلامی «حقیقی» و «فرمایشی» دانسته است.

انتخابات ریاست جمهوری ایران در حالی روز جمعه برگزار می شود که تاکنون دو نامزد از شش نامزدی که توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده بودند، از صحنه این رقابت ها کناره گیری کرده اند.

با کناره گیری اسحاق جهانگیری و باقر قالیباف، اکنون رقابت اصلی بین حسن روحانی، رییس جمهوری فعلی و ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی است.

انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به همراه انتخابات های شوراها و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی روز ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شوند.

XS
SM
MD
LG