لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۶

پرسپولیس ۱۰ نفره به جمع چهار تیم برتر آسیا رسید


علی علیپور، بازیکن بدون حاشیه پرسپولیس در ماه‌های اخیر، با فرار در عمق و در مصافی تک به تک موفق شد دروازه الاهلی را باز کند.
علی علیپور، بازیکن بدون حاشیه پرسپولیس در ماه‌های اخیر، با فرار در عمق و در مصافی تک به تک موفق شد دروازه الاهلی را باز کند.

تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی سه بر یک مقابل الاهلی عربستان، در مجموع دو بازی رفت و برگشت به برتری ۵-۳ رسید و راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.

از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس در ابوظبی امارات مقابل الاهلی عربستان قرار گرفت و با موفقیت در این مسابقه توانست به جمع چهار تیم برتر آسیا برسد.

پیشتر الهلال عربستان هم توانسته بود العین امارات را از دور رقابت‌ها حذف کند. به این ترتیب در مرحله نیمه نهایی، پرسپولیس و الهلال عربستان مانند دور گروهی، مقابل هم قرار می‌گیرند.

در بازی با الاهلی، سیدجلال حسینی بیرون نشست تا ربیع‌خواه در سمت چپ خط دفاعی بایستد و کمال کامیابی‌نیا هم در پست هافبک دفاعی به کار گرفته شود.

در پنجمین دقیقه علی علیپور که بازیکن بدون حاشیه و موفق پرسپولیس در ماه‌های اخیر بوده، با فرار در عمق و در مصافی تک به تک موفق شد دروازه الاهلی را باز کند.

خطای شدید و اخراج کمال کامیابی‌نیا منجر به ده نفره شدن پرسپولیس شد اما در کل دقایق نیمه اول، الاهلی حتی یک موقعیت گل هم ایجاد نکرد و نتوانست از برتری عددی‌اش بهره‌ای ببرد.

در نیمه دوم، نماینده فوتبال عربستان با فشار بیشتری هجوم آورد و صالح المری پس از جا گذاشتن خلیل‌زاده و با موقعیت‌سنجی مناسب، به جای ارسال توپ تصمیم گرفت ضربه‌ای قوس‌دار بزند.

او موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. با این نتیجه، پرسپولیس حذف می‌شد. به همین خاطر برای فرار از شکست بر فشار حملاتش افزود.

برانکو ایوانکوویچ با سه تعویض مناسب، بازیکنان خسته‌اش را بیرون کشید. برانکو در بازی رفت هم با تعویض‌هایش برتری حریف را خنثی کرده بود.

سرمربی کروات سرخپوشان در دیدار برگشت نیز با کوچینگ خوب و بازی خوانی دقیق، توانست تیمش را ده نفره به پیروزی رهنمون کند.

در دقیقه ۸۰ ارسال زیبای بشار رسن تازه نفس، موقعیت خوبی را در محوطه جریمه نصیب سرخپوشان کرد.

توپ ارسالی در محوطه جریمه به شایان مصلح رسید و این بازیکن که از قضا او نیز تازه‌وارد بود، توپ را به سمت دروازه زد که به دست هوساوی خورد و داور ضمن دمیدن در سوت و در آوردن کارت قرمز از جیبش، نقطه پنالتی را نشان داد.

گادوین منشا دیگر یار تازه وارد سرخپوشان، توپ را بر خلاف حرکت دروازه‌بان به تور رساند تا پرسپولیس پیش بیفتد.

هر دو تیم با یک یار کمتر به بازی ادامه دادند. الاهلی بی‌محابا حمله کرد اما دفاعش آسیب پذیر بود. داور شش دقیقه وقت اضافه گرفت.

تیم میزبان دچار آشفتگی شده بود و مدافعان آن این بار بشار رسن عراقی را در محوطه جریمه سرنگون کردند تا داور چینی مجدداً نقطه پنالتی را نشان دهد.

این بار مهدی طارمی پشت ضربه ایستاد و مانند منشا، توانست ضربه خود را تبدیل به گل کند و صعود نماینده ایران به جمع چهار تیم برتر آسیا قطعی شود.

در ترکیب پرسپولیس علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، محمد انصاری، شجاع خلیل‌زاده، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان (بشار رسن) وحید امیری، فرشاد احمدزاده (شایان مصلح) مهدی طارمی و علی علیپور (گادوین منشا) بازی کردند.

غیر از نفراتی که در نیمه دوم به میدان آمدند بوژیدار رادوشوویچ، سیدجلال حسینی، صادق محرمی و سیامک نعمتی هم روی نیمکت بودند.

XS
SM
MD
LG