لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۴

۳۲ شهروند چینی بر اثر سقوط یک اتوبوس در کره شمالی کشته شدند


وزارت خارجه چین روز دوشنبه سوم اردیبهشت اعلام کرد بر اثر سقوط یک اتوبوس حامل گردشگران چینی از یک پل در کره شمالی ۳۲ نفر از اتباع این کشور و چهار تبعه کره شمالی کشته شده و حال دو گردشگر چینی که مجروح شده‌اند وخیم است.

طبق ارزیابی موسسه دریانوردی کره جنوبی ۸۰ درصد از گردشگرانی که به کره شمالی سفر می‌کنند شهروندان چینی هستند و درآمد صنعت جهانگردی کره شمالی سالانه حدود ۴۴ میلیون دلار است.

وزارت خارجه چین افزود دیپلمات‌های این کشور از محل سانحه در ایالت هوانگهائه در کره شمالی بازدید کرده‌اند.

شبکه اصلی تلویزیون دولتی چین تصاویری از اتوبوس صدمه دیده را پخش کرد که واژگون شده بود. این تصاویر در هوای تاریک و زير باران ضبط شده بود. در این گزارش یکی از مجروحان حادثه که در بیمارستان تحت درمان است نیز نشان داده شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت با توجه به اینکه تحقیقات درمورد وقوع این تصادف هنوز ادامه دارد نمی‌تواند اطلاعات بیشتری ارائه دهد.

رئیس‌جمهوری چین از وزارت خارجه و سفارت آن کشور در کره شمالی خواسته است در برخورد با این سانحه «تمامی امکانات لازم» را به خدمت بگیرند.

خبرگزاری رویترز می‌افزاید وزارت بهداشت چین نیز در یک بیانیه جداگانه اعلام کرد برای کمک به مصدومان حادثه یک گروه از متخصصان پزشکی را همراه با دارو و تجهیزات به کره شمالی اعزام خواهد کرد.

کائسونگ، یکی از پایتخت‌های باستانی کره که از جاذبه‌های توریستی مهم آن کشور است در ایالت هوانگهائه در جوار مرز با کره جنوبی قرار دارد.

کره شمالی یکی از مقاصد جهانگردی محبوب در میان چینی‌هاست بخصوص کسانی که در شمال شرقی کشور زندگی می‌کنند.

دولت چین در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد بیش از ۲۳۷ هزار نفر از مردم این کشور به کره شمالی سفر کرده‌اند ولی از سال ۲۰۱۳ انتشار این آمار را متوقف کرد.

چین مهمترین حامی اقتصادی و دیپلماتیک کره شمالی است هر چند پکن از تداوم آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی خشمگین است و از تحریم‌های شدید سازمان ملل متحد علیه آن کشور نیز حمایت کرده است.

دولت‌های کره شمالی و کره جنوبی در حال انجام آخرین مراحل از تدارک دیدار تاریخی بین رهبران دو کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز / ش.ر/ ک.ر
XS
SM
MD
LG