لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۵:۴۰

تیر دروازه ۳، اسپانیا ۱- ایران ۱؛ ‌شبیه‌سازی بازی


کی‌روش در بازی ویدئویی فیفا ۲۰۱۸
کی‌روش در بازی ویدئویی فیفا ۲۰۱۸

اسمش را خوش‌شانسی بگذاریم یا پیش‌بینی صحیح فرقی ندارد،‌ ایران یک بر صفر از سد مراکش عبور کرد و نوبت به غول های فوتبال اروپا رسیده است.

بعد از پیش‌بینی قبلی با استفاده از شبیه‌سازی بازی‌های کامپیوتری، بازی ایران و اسپانیا را هم به همان صورت در برابر هم قرار دادم تا باز هم قبل از شروع واقعیت، آن را بررسی کنیم و به حدس و گمان‌های قبل از بازی و تخیل دیجیتالی خود پر و بال بدهیم.

نتیجه نهایی این بازی ۱-۱ مساوی شد؛ نتیجه‌ای که شاید برای طرفداران تیم ملی ایران بسیار خوش‌بینانه و دلچسب باشد اما چگونگی رقم خوردن این نتیجه نگران‌کننده است.

ایران گل اسپانیا را روی ضربه پنالتی دریافت ‌می‌کند؛ دقیقه ۳۶ با خطای رضائیان روی ایسکو، داور نقطه پنالتی را نشان می‌دهد و اینیستا کار را تمام می‌کند.

اما در طول بازی تیر دروازه ایران و واکنش‌های بیراوند چند موقعیت گل را از اسپانیا می‌گیرند تا در دقیقه ۹۰ در یک ضد حمله سردار آزمون بازی را مساوی می‌کند.

تیم ملی ایران باز هم در ضربات ایستگاهی و ضد حمله موفق، اما در پاس‌کاری تیمی و دقت در ضربات آخر ضعیف کار کرد. از طرف دیگر اسپانیایی‌ها با توجه به سرعت تیمی و فردی بالا و تکنیک بالای حمل توپ بازیکن‌ها ضریب اشتباهات ایران را در دفاع بالا بردند و خطاهای زیادی گرفتند و فرصت‌های زیادی روی ضربات ایستگاهی ایجاد کردند که مهم‌ترین آنها هم ضربه پنالتی در نیمه اول بود.

باز هم تأکید کنیم که این‌ اطلاعات صرفاً یک بررسی غیرحرفه‌ای بر اساس شبیه‌سازی مسابقه با بازی‌های کامپیوتری است.

منتظر بازی روز چهارشنبه خواهیم نشست، شاید این بار هم پیش‌بینی کامپیوتر درست از آب در بیاید هرچند هیجان و اتفاق‌ها در فوتبال از هیچ لحاظ به منطق‌های کامپیوتری شبیه نیستند.

XS
SM
MD
LG