لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۰

بازگشت تحریم‌ها؛ هدف کیست؟


دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه ۱۵ مرداد به بازگشت تحریم‌های ایران حکم داد.

بر اساس این حکم تحریم‌ها در مورد صنایع خودرو سازی ایران، تجارت طلا و فلزات گرانبها، برخورداری دولت ایران از تسهیلات مالی خارجی، داد و ستد هواپیماهای تجاری و قطعات و خدمات آنها، واردات فرش و مواد غذایی (پسته) ایرانی به آمریکا و همینطور تحریم‌ها در مورد ریال ایران اجرا می‌شود.

دور جدید تحریم‌های هسته‌ای ایالات متحده علیه ایران در روز ۱۳ آبان به اجرا گذاشته خواهند شد. این تحریم‌ها شامل بخش انرژی ایران، ازجمله تحریم‌های مربوط به نفت، فرآورده‌های نفتی و فرآورده‌های پتروشیمی از ایران، فعالیت‌های مربوط به بنادر ایران و بخش‌های مرتبط با حمل و نقل دریایی و کشتی‌سازی و همینطور معاملات موسسات مالی خارجی با بانک مرکزی ایران و اعطای خدمات بیمه‌ای برای مبادلات با ایران خواهد بود.

حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران در واکنش به این تحریم‌ها گفت که آمریکا از این اقدام پشیمان خواهد شد. او همچنین همزمانی اعمال تحریم‌ها و درخواست مذاکره از سوی دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا را بی‌معنا دانسته است.

اعمال تحریم‌ها علیه ایران با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شده. اتحادیه اروپا از بازگشت تحریم‌ها عمیقا ابراز نگرانی کرده اما اسراییل که از منتقدان جدی برجام بوده، از اقدام آمریکا استقبال کرده است.

دربرنامه این هفته دیدگاه‌ها این سوال را مطرح کرده‌ایم که بازگشت تحریم‌ها علیه ایران بیش از همه روی مردم تاثیر خواهد گذاشت یا حکومت جمهوری اسلامی؟

با حضور رضا تقی‌زاده، تحلیلگر سیاسی در بریتانیا و هالی داگرس، تحلیلگر مسایل ایران در خاورمیانه.

دیدگاه‌ها- بازگشت تحریم‌ها؛ هدف کیست؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:24:51 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG