لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۴

آیا آن‌طور که خامنه‌ای می‌گوید جای هیچ نگرانی نیست؟


تحریم‌هایی که این هفته کلید خورد با اقتصاد ایران چه خواهد کرد؟ آینده اعترضات اقتصادی و سیاسی که در گیر و دار تلاطم بازار و زیر سایه تحریم در شهرهای مختلف به خیابان کشیده شد چه خواهد بود؟ آیا اساسا نگرانی خاصی وجود دارد؟

پاسخ کلی رهبر جمهوری اسلامی ایران را اگر بخواهید بشنوید، کوتاه است: «هیچ‌کس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»؛ جمله‌ای که اخیرا در نشریه «خط حزب‌الله» متعلق به پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای از او نقل شده است.

تاریخ دقیق این گفته مشخص نیست، اما انتشار آن در شرایطی صورت گرفته است که تمهیدات اقتصادی دولت برای مهار بازار ارز ۲۴ ساعت بیشتر دوام نیاورد و طی دو روز نرخ دلار، بر اساس آنچه روی خروجی وبسایت‌ها و شبکه‌های پیام‌رسان رفت، نوسانی در حدود ۲۰ درصد را تجربه کرد. چند روز پیش از آن هم شهرهای مختلف ایران شاهد اعتراضات خیابانی به وضعیت سیاسی و شرایط ملتهب اقتصادی بود.

این روزها به سختی می‌توان تصویر دقیقی از نرخ ارز در بازار ارائه کرد. عدم خبررسانی آزاد باعث شده هر لحظه و هر دقیقه برچسب‌هایی متفاوت با ارقام گوناگون روی نبض ارزی ایران بنشیند. اما آنچه روشن است، شرایط غیرعادی بازار است.

ساعت ششم - آیا آن‌طور که خامنه‌ای می‌گوید جای هیچ نگرانی نیست؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:54:09 0:00
لینک مستقیم

آینده اقتصاد ایران زیر سایه تحریم چیست؟ ایران در مقابل تحریم‌ها چه می‌تواند بکند؟ آیا آن‌گونه که علی خامنه‌ای می‌گوید جای هیچ نگرانی نیست؟ در این برنامه به دنبال پاسخ این پرسش‌هاییم.

XS
SM
MD
LG