لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۱

ترامپ دیدار با پوتین را لغو کرد


دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد به دلیل توقیف سه کشتی اوکراینی توسط روسیه و بازداشت سرنشینان آنها دیدار با ولادیمیر پوتین در حاشیه اجلاس کشورهای گروه ۲۰ در آرژانتین را لغو کرده است.

آقای ترامپ در پیامی در شبکه توئیتر نوشت: «به این دلیل که کشتی های اوکراینی و سرنشینان آنها هنوز به این کشور بازگردانده نشده‌اند من تصمیم گرفتم که لغو دیدار از پیش برنامه‌ریزی شده با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در آرژانتین بهترین تصمیم برای همه طرف‌هاست.»

او افزود: «امیدوارم به محضی که این وضعیت حل و فصل شد بتوانیم یک دیدار موفق دیگر برگزار کنیم.»

آقای ترامپ روز سه شنبه نیز در مصاحبه‌ای به روزنامه واشینگتن پست گفته بود که تحت تاثیر توقیف کشتی‌های اوکراینی توسط روسیه ممکن است دیدار با ولادیمیر پوتین در حاشیه اجلاس کشورهای گروه ۲۰ را لغو کند.

آقای ترامپ در بخشی از این مصاحبه اظهار داشت: «امشب در این مورد گزارشی دریافت خواهم کرد که محتوای آن در برگزاری دیدار و یا لغو آن تعیین کننده است. امشب گزارش کاملی در مورد این ماجرا به دست من می‌رسد و تصمیم ما در مورد این دیدار به محتوای این گزارش بستگی دارد.»

او در بخش دیگری از مصاحبه با واشینگتن پست گفت: «من از اقدامات تعرضی خوشم نمی‌آید.»

سارا سندرز مدیر مطبوعاتی کاخ سفید نیز روز چهارشنبه گفت: «کارکنان بخش امنیت ملی دفتر ریاست جمهوری در مورد تنش در روابط روسیه و اوکراین به طور منظم به آقای ترامپ گزارش می‌دهند.»

اما کاخ کرملین روز چهارشنبه به رسانه دولتی روسیه گفت برنامه ریزی و تدارک برای این دیدار ادامه دارد.

دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اظهار داشت: «تدارک این دیدار ادامه دارد. در مورد برگزاری این دیدار توافق شده است. تاکنون از دولت آمریکا اطلاعات متفاوتی دریافت نکرده‌ایم.»

منبع: شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز، توییتر؛ ش.ر/س.ن
XS
SM
MD
LG