لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۷

امارات از ادامه سفر مدیر تیم ملی والیبال ایران به برزیل ممانعت کرد


وحید مرادی
وحید مرادی

در پی انتشار خبر رادیوفردا از عدم همراهی مدیر تیم ملی والیبال ایران با اعضای این تیم، فدراسیون والیبال مجبور به واکنش شد.

رادیوفردا پیشتر گزارش داده بود که وحید مرادی، مدیر تیم ملی والیبال، هنگام سفر اعضای این تیم به برزیل، در فرودگاه دوبی موفق نشده است آنها را همراهی کند و از ادامه سفر باز مانده است.

والیبالیست‌ها برای حضور در نخستین هفته از لیگ ملت‌ها یک‌شنبه شب هفته جاری در فرودگاه امام تهران حاضر شدند تا در نخستین دقایق بامداد دوشنبه، از طریق امارات عازم برزیل شوند.

اما پس از آن به مدت پنج روز از وضعیت وحید مرادی اطلاع دقیقی در دسترس نبود.

فدراسیون والیبال خبر ناپدید شدن مرادی را از رسانه‌ها پنهان نگه داشت تا این که پس از افشای ماجرا در اینستاگرام رادیوفردا، ناگزیر به واکنش شد.

ایران تاکنون دو بازی تدارکاتی هم مقابل برزیل برگزار کرده‌‌، اما وحید مرادی سرپرست پیشین فدراسیون والیبال و رئیس اسبق فدراسیون شنا، هنوز به این تیم ملحق نشده است.

این فدراسیون پیگیری‌هایی را از طریق وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی در امارات انجام داده اما نتیجه‌بخش نبوده است.

به گفته منابع رادیوفردا، ممانعت امارات از سفر آقای مرادی به برزیل، به دلیل مشکل قانونی است که در «فعالیت‌های اقتصادی خانوادگی» او در این کشور پیش آمده است.

در پی انتشار خبر در رادیوفردا، رئیس فدراسیون والیبال گفت: «وحید مرادی با هماهنگی فدراسیون و شخص من، به طور موقت از همراهی تیم ملی انصراف داد.»

میلاد تقوی به تسنیم گفت: «مرادی مشکل شخصی دارد که مربوط به یکی از بستگان اوست. اجازه دادم برای حل مشکل، اقدامات لازم را انجام دهد و آقای خوش‌خبر جانشینش شد. نباید با دخالت در زندگی اشخاص، آنها را دچار مشکل کرد. این کار اخلاقی نیست.»

این در حالی است که ساعتی قبل از اعزام، در سایت فدراسیون والیبال و در معرفی مسئولان اعزامی آمده بود: «وحید مرادی به عنوان سرپرست گروه و مدیر تیم ملی، و امیر خوش‌خبر (سرپرست اردو) در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ هستند.»

مسیر پرواز به برزیل، قرار نبوده از دوبی باشد. مرادی هنگام اعزام به سایت فدراسیون گفته بود: «از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود با هواپیمایی قطر به دوحه برویم، سپس به سائوپائولو و از آنجا به ریو پرواز کنیم.»

اما به درخواست سرمربی برزیلی تیم ملی برای کاهش زمان سفر، مسیر پروازی تیم ملی ایران، به گفته مرادی، «در آخرین لحظات» تغییر کرده است.

XS
SM
MD
LG