لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۵

عباس معروفی: می‌خواهند روایتم را آب‌توبه‌ کنند بر سر ابراهیم رئیسی


عباس معروفی، نویسنده ساکن برلین
عباس معروفی، نویسنده ساکن برلین

هفته گذشته و در حالی که ابراهیم رئیسی، تولیت آستان رضوی، خود را برای نشستن بر مسند قوه قضائیه آماده می‌کرد، ناگهان روایتی از یک عضو کانون نویسندگان ایران در نشریات و خبرگزاری‌های اصلاح طلب و اصولگرای کشور درباره او منتشر شد.

ماجرا از این قرار بود که روزنامه «شرق» در تهران خاطره‌ای از عباس معروفی، نویسنده سرشناس «سمفونی مردگان» و سردبیر ماهنامه توقیف شده «گردون» از دیدارش با ابراهیم رئیسی را بازنشر کرد که از او چهره‌ای مثبت، میانه‌رو ، پذیرنده، متعادل، کتابخوان و جذاب ارائه می‌داد، چهره‌ای که به کلی با مستندات منتشر شده پیرامون او متفاوت و مغایر به نظر می‌رسد؛ مستندات و روایاتی که حاکی از نقش ابراهیم رئیسی در ماجرای کشتار زندانیان در تابستان ۱۳۶۷ خورشیدی است. آقای رئیسی به دلیل عضویتش در هیاتی چهار نفره که در آن تابستان هولناک، پرونده چند هزار جوان زندانی حکم گرفته و حتی در شرف آزادی را به اعدام تغییر دادند، به دادستان مرگ مشهور شد.

نمای دور نمای نزدیک: گفت‌وگو با عباس معروفی درباره روایت دیدارش با ابراهیم رئیسی
please wait

No media source currently available

0:00 0:15:47 0:00
لینک مستقیم

همین‌ها کافی است تا برای دقیق‌تر شدن در جزییات بیشتر این روایتِ عباس معروفی از رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی، از این نویسنده که سال‌هاست ساکن آلمان است و اجازه ورود بدون عواقب به میهنش را ندارد، دعوت کنم به برنامه «نمای دور نمای نزدیک».

XS
SM
MD
LG