لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۲

نرگس محمدی به دلیل عدم دسترسی دارویی در زندان «دچار عفونت شده است»


به گفته خانواده نرگس محمدی، این فعال حقوق بشر و وکیل زندانی به دلیل عدم دسترسی به دارو پس از عمل جراحی، «دچار عفونت شده» است.

حمیدرضا محمدی، برادر نرگس محمدی، اعلام کرد که خواهرش پس از جراحی رحم و انتقال از بیمارستان به زندان، دارو و آنتی‌بیوتیک‌های لازم در اختیار او قرار نگرفته و آزمایش نشان می‌دهد که «عفونت وارد خونش شده است».

بنابر همین گزارش، با وجود گذشت چهار روز پس از آزمایش خون، بهداری زندان همچنان از تجویز آنتی بیوتیک برای خانم محمدی سر باز می‌زند.

حمیدرضا محمدی​ همچنین گفت که خواهرش به دلیل خونریزی باید از داروهای منعقدکننده خون استفاده کند که حتی در صورت دسترسی به آنها، به دلیل اینکه او به عارضه «آمبولی ریه» دچار است و باید داروهای رقیق‌کننده خون مصرف کند، تداخل دارویی و جلوگیری از معاینات ضروری، جان او را «تهدید می‌کند».

پیش از این تقی رحمانی، همسر خانم محمدی، خبر داده بود که با وجود درخواست پزشکان معالج، او پس از عمل سریعا به زندان بازگردانده شد.

نرگس محمدی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «تبلیغ علیه نظام» و به راه انداختن کمپین لگام (لغو گام به گام اعدام) در مجموع به ۱۶ سال زندان محکوم شده است که ۱۰ سال از آن به اجرا گذاشته شده است.

محمود بهزادی‌راد،وکیل خانم محمدی، پیش از این گفته بود که موکل او حدود هفت سال از ۱۰ سال محکومیت خود را گذرانده و باید مشمول آزادی مشروط شود.​

XS
SM
MD
LG