لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۶

تیراندازی در تگزاس دست‌کم ۲۰ کشته بر جای گذاشت


نیروهای امنیتی و پلیس در اطراف محل تیراندازی در نزدیکی فروشگاه وال‌مارت
نیروهای امنیتی و پلیس در اطراف محل تیراندازی در نزدیکی فروشگاه وال‌مارت

تیراندازی در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت در ایالت تگزاس آمریکا دست‌کم ۲۰ کشته و ۲۶ مجروح بر جای گذاشت.

این تیراندازی روز شنبه ۱۲ مرداد در شهر ال پاسو رخ داده که در مرز ایالات متحده و مکزیک واقع است. یکی از مقامات پلیس ال پاسو در گفت‌وگویی با خبرگزاری آسوشیتدپرس از هویت متهم اصلی این حادثه پرده برداشته که جوان ۲۱ ساله‌ای به نام پاتریک کروسس است.

به گفته وی، نیروهای پلیس توانسته‌اند بدون تیراندازی ضارب را دستگیر کنند.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان نیز به نقل از مقامات دولت فدرال گزارش داده که بازررسان در حال مرور نوشته‌های فرد مظنون در شبکه‌های اجتماعی هستند تا به انگیزه او پی ببرند.

گزارش‌های اولیه به نقل از دی ماردو، شهردار ال پاسو، عنوان می‌کرد که سه نفر در رابطه با این حادثه بازداشت شده‌اند.

پلیس تگزاس حوالی ساعت ۱ بعدازظهر روز شنبه در توییتی اعلام کرده بود که نیروهای خود را به صحنه تیراندازی در شهر مرزی ال پاسو فرستاده است.

تیراندازی در شعبه والمارت نزدیک به پاساژ چیلو ویستا به وقوع پیوست. این شعبه در شلوغ‌ترین ساعت خود گنجایش سه هزار مشتری و یکصد پرسنل آن را دارد.

در این حال کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، به‌طور کامل در جریان جزییات ماوقع قرار گرفته و شرایط را رصد می‌کند.

آقای ترامپ نیز خود در توییتر نسبت به این رخداد واکنش نشان داد و بر همکاری دولت ایالات متحده با مقامات ایالتی و محلی دراین باره تاکید کرد.

وی در انتهای این توییت نوشت: «با فرماندار [تگزاس] صحبت کردم و قول حمایت کامل دولت فدرال را دادم. خدا پشت و پناه همه شما باشد.»

با استفاده از گزارش‌های ان‌بی‌سی نیوز، فاکس نیوز، سی‌ان‌ان و آسوشیتدپرس؛ س.ن
XS
SM
MD
LG