لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۵

ملاقات با روح‌الله مردانی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

شغلش معلمی است و همزمان در رشته ادبیات فارسی دانشگاه تهران نیز مشغول به تحصیل بود اما هم اکنون روزگار خود را در زندان اوین می‌گذراند.

او پنج روز پیش از بازداشتش در حرکتی اعتراضی از تحصیل در دانشگاه تهران انصراف داد و به این منظور نامه‌ای روی برد دانشگاه نصب کرد که در آن نوشته بود به دلیل نداشتن امنیت روانی، سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز و استفاده از واژه اغتشاشگر برای دانشجویان از تحصیل انصراف می‌دهد.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی در تیرماه گذشته این معلم معترض را به شش سال زندان، دوسال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم کرد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:15 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG