لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۸

تیم ملی فوتبال ایران پس از بحرین به عراق هم باخت


بحث‌ انگیزترین صحنه بازی کارت زرد دوم به مسعود شجاعی بود تا ایران ۱۰ نفره شود
بحث‌ انگیزترین صحنه بازی کارت زرد دوم به مسعود شجاعی بود تا ایران ۱۰ نفره شود

تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی پس از ناکامی در برابر بحرین، مقابل عراق هم با نتیجه دو بر یک شکست خورد.

با این نتیجه عراق با ۱۰ امتیاز در صدر جدول گروه C قرار گرفت. بحرین با ۸ امتیاز در جایگاه سوم است و ایران با شش امتیاز در رده سوم ایستاده.

این چهارمین دیدار پیاپی ایران و عراق است که بازیکنان تیم ملی ایران از دستیابی به پیروزی باز می‌مانند.

دو شکست پیاپی، وضعیت صعود ایران را به مخاطره انداخته و شاگردان ویلموتس باید در همه دیدارهای دور برگشت به برتری برسند. اما حتی پیروزی در تمام دیدارهای باقی مانده نیز تضمینی بر صدرنشینی ایران نخواهد بود.


این بازی با حکم فیفا از بصره عراق به امان پایتخت اردن منتقل شده بود، جایی که هواداران عراق، سکوهای ورزشگاه را در اختیار داشتند. نیروهای پرتعداد پلیس نیز دور تا دور زمین به چشم می‌خوردند.

دیلان پریرا داور سریلانکایی روزی پرماجرا و سرشار از اعتراض از طرف بازیکنان هر دو تیم و همچنین کادر فنی عراق را پشت سر گذاشت.

کاتانچ سرمربی عراق در دقیقه ۶۰ به دلیل اعتراض به داور، کارت زرد گرفت. برخی خطاهایی که داور اعلام کرد، در تصاویر آهسته مشخص می‌شد برخوردی رخ نداده.

بحث‌ انگیزترین صحنه بازی کارت زرد دوم به مسعود شجاعی بود تا ایران ۱۰ نفره شود. امجد عطوان روی زمین از درد به خود می‌پیچید.

صحنه آهسته بار دیگر نشان داد که عطوان داور را فریب داده و کاپیتان ایران بدون برخورد از زمین اخراج شده.

دقایق آغازین بازی، سرشار از التهاب بود و بازیکنان ایران پراشتباه ظاهر شدند. در دقیقه ۱۱ روی ارسال زیبای بشار رسن بازیکن پرسپولیس و دفع ناقص بیرانوند که با تعلل ابراهیمی همراه شد، مهند علی توانست تیمش را پیش بیاندازد.

مهند و هم تیمی‌هایش جشن گل را با نمایش ماسک روی صورت‌شان برپا کردند تا همراهی خود را با هموطنان معترضشان به دولت این کشور نشان دهند.

در دقیقه ۲۵ سماجت محبی و تکنیک خوبش باعث شد از بین رسن و عدنان گذر کند. پاس برشی رو به عقب او باعث شد نوراللهی با حرکت عرضی زیبایش دروازه عراق را هدف بگیرد و گل مساوی را بزند.

در نود و دومین دقیقه، علاء عباس ناباورانه تیمش را به گل برتری رساند. ارسال عطوان از کرنر باعث شد بازیکن تعویضی عراق با ضربه سر، در حالی که پورعلی گنجی و نادری روی زمین افتاده بودند گل سه امتیازی عراق را به ثمر برساند.

این پیروزی باعث جشنی عمومی در شهرهای مختلف عراق شد و هزاران تن از شهروندان این کشور که در هفته‌های اخیر صحنه اعتراضات کسترده‌ای بوده است، در خیابان‌ها به پایکوبی پرداختند.

در ترکیب ایران علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، احمد نوراللهی، مسعود شجاعی، محمد محبی، مهدی طارمی و سردار آزمون به زمین رفتند.

محمد نادری، وحید امیری و کاوه رضایی نیز بازیکنان تعویضی ایران بودند که در نیمه دوم به میدان آمدند.

مرتضی پورعلی‌گنجی با دریافت دومین کارت زرد، دیدار بعدی تیم ملی ایران را که در برابر هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد از دست داد.

در سایر دیدارهای مهم سوریه ۲-۱ چین را شکست داد تا در صدر جدول گروه نخست بایستد. مارچلو لیپی سرمربی چین پس از بازی از سمت خودش استعفا داد.

عربستان توانست ۳-۲ ازبکستان را مغلوب کند و رتبه نخست گروه D را در اختیار بگیرد.

افغانستان و هندوستان به تساوی رسیدند. ژاپن با گل‌های مینامینو و هاراگوچی از سد قرقیزستان گذشت.

در گروه G دو شگفتی رقم خورد. مالزی ۲-۱ تایلند را شکست داد. ویتنام هم امارات را از پیش رو برداشت تا به صدر جدول این گروه صعود کند.

در گروه H ترکمنستان توانست کره شمالی را از پیش رو بردارد. لبنان و کره جنوبی هم به تساوی بدون گل رسیدند.

XS
SM
MD
LG