لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۷

واکنش رهبر جمهوری اسلامی به کشته شدن سلیمانی؛ انتقام سختی در کار است‎


علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، توسط ارتش آمریکا، در پیامی گفته است که «انتقام سختی» در کار خواهد بود.

رهبر جمهوری اسلامی در پیام خود ضمن تمجید از شخصیت قاسم سلیمانی گفته است که «با رفتن او» کار او و راه او« متوقف و بسته نخواهد شد.»

علی خامنه ای وعده داده است که « انتقام سختی در انتظار» کسانی است که حمله دیشب او را کشتند.

رهبر جمهوری اسلامی تاکید کرده است: قاسم «سلیمانی چهره‌ بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ دوستان -‌ و نیز همه‌ی دشمنان - بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت.»

علی خامنه‌ای به مناسبت کشته شدن قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، نیز در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی گفت: «مقاومت با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت».

حسن روحانی در پیام خود اقدام آمریکا را «جنایت هولناک» خواند و افزود که «ملت ایران» و برخی «ملت‌های» دیگر در این زمینه «انتقام» خواهند گرفت.

بامداد روز جمعه کاروان حامل قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد توسط پهپادهای آمریکایی هدف قرار گرفت .

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون،در بیانیه‌ای اعلام کرد: با دستور رئیس جمهوری (دونالد ترامپ)، ارتش ایالات متحده در اقدامی قاطع و دفاعی برای حفاظت از پرسنل آمریکایی، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که در فهرست تروریستی قرار داشت، را کشت.

XS
SM
MD
LG