لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۱

رئيس کمیسیون امنیت ملی مجلس: اپراتور ناگزیر بود که به هواپیما موشک شلیک کند


مجتبی ذوالنور، رئيس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، گفته است که شلیک موشک برای سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی «خطای ناگزیر» بوده است.

او که روز شنبه، ۲۸ دی، با خبرگزاری مهر گفت‌وگو کرده است می‌گوید اپراتوری که موشک را شلیک کرده «در معرض ریسک» بوده و اگر نمی‌زد، «ممکن بود این هواپیما، مهاجمی باشد که اهداف خاصی را با هزینه‌های بالا هدف قرار دهد».

پیش از این مقام‌های سپاه از این رویداد به عنوان «خطای انسانی» نام می‌بردند که بر اثر «خبط» یک اپراتور رخ داده است.

آقای ذوالنور همچنین ضمن تقدیر از امیرعلی حاجی‌زاده گفت که انتقاد از سپاه، حرکت کردن در مسیر «دشمن» است و «اگر حاجی‌زاده و هوافضای سپاه وجود نداشت، امروز هیچ چیزی از ایران باقی نمانده بود».

آقای حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه، هفته گذشته «مسئولیت کامل» سقوط هواپیمای مسافربری را که جان ۱۷۶ را گرفت بر عهده گرفت.

به گفته مجتبی ذوالنور، سپاه پاسداران با فعالیت‌های اقتصادی و حضور در صنعت نفت کاری کرده است که «مردم بتوانند زندگی راحتی داشته باشند و فعالیت در کشور جاری باشد».

او منتقدان فعالیت‌های سپاه را «عناصر و نوچه‌های ترامپ» دانسته و گفت برخی با عنوان «سرباز ترامپ» شعارهای ساختارشکنانه می‌دهند.

در جریان اعتراض‌های اخیر مردم ایران به پنهان‌کاری و دروغ‌گویی مقام‌های حکومت ایران درباره سرنگون کردن هواپیمای مسافربری، بیشترین شعارها علیه سپاه پاسداران مطرح شد.

XS
SM
MD
LG