لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۸

دو باشگاه استقلال و شهرخودرو رسما به بازی در کشور ثالث رضایت دادند


به‌رغم موضع تند و اعتراضات فراوان در ایران، باشگاه فوتبال استقلال ایران روز پنج‌شنبه، سوم بهمن‌ماه، رسما اعلام کرد که حاضر است در کشور ثالث یعنی امارات به زمین برود. ساعتی بعد خبر رسید که باشگاه شهرخودرو مشهد نیز در امارات به زمین خواهد رفت.

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که خبرگزاری‌ها در ایران روز چهارشنبه از سفر نمایندگان چهار تیم ایرانی به مالزی به همراه معاون وزیر ورزش برای دیدار با دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر دادند.

در همین حال خبرگزاری ایسنا روز پنج‌شنبه به نقل از مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش، نوشت: «ابتدا سه بازی در خارج از خانه خواهیم داشت و در برگشت سه مسابقه را در ایران میزبانی می‌کنیم.»

کمتر از یک هفته پیش، کنفدراسیون آسیا در نامه‌ای رسمی به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که در فصل جدید از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، مسابقاتی را که تیم‌های ایرانی در آن میزبان هستند در ایران برگزار نخواهد کرد.


به گفته این کنفدراسیون، این بازی‌ها «در زمین بی‌طرف» برگزار خواهد شد.

در پاسخ به این تصمیم، تیم‌های ایرانی و فدراسیون فوتبال ایران و همچنین کمیته المپیک بلافاصله اعلام کردند که ایران کشور امنی است و هیچ تیمی از ایران به کشور ثالث نخواهد رفت.

واکنش‌ها در ایران به ورزشی‌ها ختم نشد و مقامات وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز به این مسئله ورود کرده و همین پاسخ را دادند.

با این حال خبرگزاری تسنیم روز پنج‌شنبه خبر داد که تاکنون از این میان دست‌کم یک تیم یعنی تیم استقلال پذیرفته است که برای انجام بازی خود به دوبی برود.

این خبرگزاری به نقل از رسانه رسمی باشگاه استقلال در خبری کوتاه نوشت: «توافق در مالزی: استقلال برای بازی با الکویت به دوبی می‌رود.»

دیدار تیم استقلال ایران با الکویت کشور کویت قرار است روز شنبه، پنجم بهمن‌ماه، در امارات برگزار شود.

ساعتی بعد مسئولان تیم شهرخودرو نیز اعلام کردند که به بازی در کشور ثالث رضایت داده‌اند.

روز سه‌شنبه گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده بود که تیم‌های استقلال و شهرخودرو به جای ایران باید در امارات مقابل نمایندگان کویت و بحرین بازی کنند.

تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از سقوط هواپیمای مسافری با شلیک موشک سپاه پاسداران گرفته شده است.

سپاه پاسداران مسئولیت شلیک به این هواپیما را بر عهده گرفت، اما هنوز به تمام پرسش‌ها در این باره پاسخ نداده است.

منابع: خبرگزاری‌های ایسنا و تسنیم، رادیوفردا/ ف. دو.
XS
SM
MD
LG