لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۲

موج ابتلا به کرونا در ایران به سیاسیون و مقامات دولتی رسید


محمود صادقی، نماینده مجلس تهران و ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند
محمود صادقی، نماینده مجلس تهران و ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند

محمود صادقی، نماینده مجلس تهران و ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. در همین حال مجتبی فاضلی، مسئول مالی دفتر موسی شبیری زنجانی مرجع تقلید شیعه، بر اثر کرونا فوت شده است.

آقای صادقی در توییتی که روز سه‌شنبه، ششم اسفند، منتشر شد با تایید ابتلای خود به این ویروس نوشت: «چندان امیدی به ادامه حیات در این دنیا ندارم.»

او همچنین از ابراهیم رئيسی، رئیس قوه قضاییه خواست تا برای جلوگیری از «شیوع کرونا به زندانیان سیاسی و امنیتی» مرخصی بدهد.

در روزهای اخیر نگرانی‌هایی درباره احتمال شیوع کرونا در زندان‌های ایران منتشر شده بود.

در پاسخ به این نگرانی‌ها، کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت در این باره گفت: «در مجموع تاکنون گزارش خاصی مبنی بر تشخیص قطعی این بیماری در زندان نداشته‌ایم.»


با این حال آقای جهانپور در ادامه می‌گوید: «ولی این موضوع ناممکن هم نیست.» گفته‌ای که می‌تواند به معنای تایید این امر هم باشد.

در همین حال ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت ایران و معاون قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا هم روز سه‌شنبه با انتشار ویدئویی از ابتلای خود به این ویروس خبر داد.

این مقام بلندپایه وزارت بهداشت در این ویدئو که به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده، می‌گوید که روز دوشنبه، پنجم اسفند، «تب» داشته و نتایج آزمایش وی در دوشنبه شب، مثبت از آب درآمده است.

آقای حریرچی در عین حال هیچ اشاره نمی‌کند که دوشنبه شب با حضور در صداوسیما در مصاحبه‌ای در شبکه دو شرکت کرده است؛ قاعدتا او در صداوسیما با چند نفر در تماس بوده است.

اشاره نکردن وی به حضورش در صداوسیما در حالی است که وی در پخش زنده تلویزیون بدون پوشاندن دهان خود سرفه کرده و بینی‌اش را هم تمیز کرد.

وی افزود که خود را در «محلی قرنطینه» کرده و روز سه‌شنبه، ششم اسفند نیز به وی خبر داده‌اند که نتیجه آزمایش دوم او هم مثبت شده است.

آقای حریرچی حال عمومی خود را «خوب» توصیف کرده و افزود که درمان وی به زودی شروع خواهد شد.

او از «پیروزی حتمی» بر ویروس کرونا در ایران ظرف چند هفته آینده سخن گفته و به مردم درباره «شکست» این ویروس اطمینان داده است.

معاون وزارت بهداشت، کرونا را ویروسی «دموکرات» نامیده که فقیر و غنی و مسئول و غیرمسئول نمی‌شناسد و مدعی شده که «درمان قطعی» برای آن وجود دارد.

وی گفت که امور محوله به او در زمینه مبارزه با کرونا را «تلفنی» ادامه خواهد داد و ابراز امیدواری کرده که به زودی به کار بازگردد.

پیش از این نیز گزارش‌هایی از ابتلای شماری از مقام‌های مسئول جمهوری اسلامی از جمله شهردار منطقه ۱۳ تهران و شماری از کادر پزشکی مراکز درمانی منتشر شده بود.

مقام‌های وزارت بهداشت در ابتدا انتشار اخبار شیوع کرونا در ایران را «کذب» خوانده بودند و تنها پس از مرگ دو شهروند قمی، این اخبار را تائید کردند.

XS
SM
MD
LG