لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۷

بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران به تعویق افتاد


فدراسیون جهانی فوتبال در واکنش به شیوع ویروس کرونا، دیدارهای مقدماتی جام جهانی در آسیا را به تعویق انداخت.

بنا بر اعلام فدراسیون فوتبال ایران، دیدارهای ایران که قرار بود فروردین و خرداد برگزار شود، به شهریور سال آینده موکول می‌شود.

در ایران به عنوان یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا، بنا بر آمار رسمی وزارت بهداشت بیش از ۱۲۰ نفر جان باخته و افزون بر ۴۷۰۰ نفر مبتلا شده‌اند.

بسیاری معتقدند طبق گزارش‌های گردآوری شده از پزشکان و پرستاران در شهرهای مختلف، آمار واقعی مبتلایان و جان باختگان کرونا در ایران، بالاتر از آمار رسمی است.

قرار بود شاگردان دراگان اسکوچیچ هفتم فروردین در ورزشگاه آزادی میزبان هنگ کنگ باشند. آنها سپس باید راهی کامبوج می‌شدند.

ماه خرداد هم ایران در دو بازی سرنوشت‌ساز، باید از بحرین و عراق میزبانی می‌کرد که در دور رفت از هر دو تیم شکست خورد.

بنا بر اعلام سایت ورزش سه، در جلسه کنفدراسیون فوتبال آسیا پژمان منتظری و مهرداد مسعودی به نمایندگی از ایران حضور داشته‌اند.

مسعودی عضو کمیته برگزاری جام جهانی در قطر است و منتظری در سطح دوم فوتبال قطر بازی می‌کند.

در واقع هیچ کدام مسئولیتی در فدراسیون فوتبال ایران ندارند اما با توجه به غیبت مقامات فدراسیون، آنها در جلسه حاضر شده‌اند.

قانون قرنطینه برای مسافران ایرانی باعث شد سران فدراسیون ایران از سفر به قطر صرف نظر کنند.

نمایندگان حاضر در این جلسه با پیشنهاد فیفا و کنفدراسیون آسیا برای تعویق بازی‌ها موافقت کردند. همچنین بازی دوستانه عراق با اردن به میزبانی دوحه نیز لغو شد.

هنوز تاریخ قطعی مسابقات معوقه از سوی فیفا اعلام نشده اما پیش‌بینی فدراسیون فوتبال ایران، تعویق رقابت‌ها تا شهریور است.

دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا هم لغو شده است. باشگاه‌های ایرانی مانند تیم ملی ایران از شرایط خوبی در این رقابت‌ها برخوردار نیستند و چه بسا تعویق رقابت‌ها به سود این تیم‌ها باشد.

فدراسیون فوتبال ایران پیشتر بازی‌های لیگ برتر و سایر دستجات در رده‌های مختلف سنی را به تعویق انداخته بود.

همزمان با این تحولات، فدراسیون جهانی فوتبال خواستار تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال ایران شده است.

در نامه‌ ارسالی از فیفا ضمن اشاره به موارد غیر قانونی مندرج در اساسنامه فدراسیون ایران، تاکید شده است که وزیر ورزش و معاون او حق ایفای نقش را در انتخابات ندارند.

فیفا با یادآوری «ناسازگاری» بین نسخه انگلیسی و فارسی اساسنامه فدراسیون ایران نوشته است: «در مکاتبه، مقررات انتخاباتی فیفا رعایت نشده و به جای آن درگیر موضوع صلاحیت و پذیرش نامزد‌ها شده‌اید.»

در این نامه با دستور بر عدم برگزاری انتخابات آمده است: «موضع‌ محکم و سخت فیفا و AFC را تکرار می‌کنیم که فدراسیون ایران باید اساسنامه مورد تایید فیفا را پیش از برگزاری انتخابات، به تصویب برساند.»

XS
SM
MD
LG