لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۹

رئیس نظام پرستاری ایران: کمبود لوازم حفاظتی در بیمارستان‌های شمالی نگران‌کننده است


بیمارستانی در تهران
بیمارستانی در تهران

محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری، ۱۹ اسفند به خبرگزاری دولتی «ایرنا» گفته کمبود لوازم حفاظت از پرستاران، مانند ماسک و دستکش، در استان‌های شمالی نگران‌کننده است.

آقای میرزابیگی روز دوشنبه گفته است «کمبود لوازم محافظ در برابر ویروس کرونا مانند ماسک، دستکش، گان و شیلد محافظ صورت در برخی مراکز درمانی همچنان ادامه دارد و پرستاران و کادر درمانی این مراکز با سختی‌های زیادی کار مراقبت و درمان بیماران را انجام می‌دهند».

او در عین حال از شهروندان خواسته در درجه اول اجازه دهند که لوازم حفاظتی به امدادگران برسد، چراکه آن‌ها بیشتر به این لوازم احتیاج دارند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری همچنین از «احتکار» لوازم انتقاد کرده و از وزارت بهداشت هم خواسته «بر توزیع همین اقلام موجود نظارت بیشتری داشته باشد».

نگرانی‌ها از وضعیت و گستردگی شیوع ویروس کرونا در مناطق شمالی ایران چندی‌ست نه تنها از سوی شهروندان، پزشکان و پرستاران که از سوی برخی مقام‌های دولت جمهوری اسلامی نیز بیان می‌شود.

روز یک‌شنبه محمدحسین قربانی، نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان، در جلسه‌ای در رشت گفته بود آمار درگذشتگان مبتلا به ویروس کرونا در گیلان «بالغ بر ۲۰۰ نفر» است.

همزمان با درگذشت یک پزشک دیگر در رشت، شمار پزشکان و پرستاران جان‌باخته بر اثر ابتلا به کرونا به دست‌کم ۱۲ نفر افزایش یافته است.

در حالی‌که آماری که رادیو فردا از اظهارات مقام‌های رسمی محلی و نمایندگان مجلس جمع‌آوری کرده، از درگذشت دست‌کم ۴۷۷ نفر از شهروندان در ۲۷ استان حکایت دارد.

XS
SM
MD
LG