لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۱

بیل ویدرز دیگر طلوع آفتاب را نمی‌بیند…


ویدرز در مراسم ثبت نامش در تالار مشاهیر راک اند رول در آوریل ۲۰۱۵
ویدرز در مراسم ثبت نامش در تالار مشاهیر راک اند رول در آوریل ۲۰۱۵

بیل ویدرز، هنرمند تأثیرگذار موسیقی سول به دلیل بیماری قلبی در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

ویدرز در طی ۱۵ سال فعالیتش بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۵، خالق آثار ماندگاری همچون «دیگر آفتابی نیست»، «دست‌های مادربزرگ»، «تنها ما دوتا» و «به من تکیه کن» بود. او در طی دوران فعالیتش موفق به دریافت سه جایزه گرمی هم شده بود.

خانواده ویدرز در بیانیه‌ای مرگ او را این گونه خبر دادند:‌ «ما با از دست دادن همسر و پدر فداکار و عزیزمان بسیار دل شکسته‌ایم. مردی تنها، که قلبش برای ارتباط با جهان بیرون از طریق شعر و موسیقی می‌تپید. او با راستی و صداقت سخن می‌گفت و مردم را به هم وصل می‌کرد. موسیقی او برای همیشه متعلق به همه جهانیان است. در این دوران سخت، دعا می‌کنیم موسیقی او اوقات خوش و راحتی فراهم کند برای طرفدارانی که عزیزان‌شان را محکم در آغوش می‌گیرند.

بیل ویدرز جوان‌ترین فرزند خانواده بود و در شهر اسلب فورک در ویریجینیای غربی به دنیا آمد. او به طور مادرزادی لکنت داشت و دوران سختی را گذراند تا بتواند بر لکنت زبانش غلبه کند.

در ۱۳ سالگی پدرش را از دست داد و در ۱۷ سالگی به نیروی دریایی آمریکا پیوست. ۹ سال در نیروی دریایی خدمت کرد و در همین مدت هم به خوانندگی و ترانه‌سرایی علاقه‌مند شد.

بعد از خروج از نیروی دریایی به لس‌آنجلس نقل مکان کرد تا موسیقی را به طور حرفه‌ای دنبال کند.

از زندگی بیل ویدرز فیلم مستندی به نام «همچنان بیل» در سال ۲۰۰۹ ساخته شد، و در سال ۲۰۱۵ نامش در تالار مشاهیر راک اند رول در ایالت اوهایو ثبت شد.

او همچنین در سال ۲۰۱۶ صاحب ستاره‌ای در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود شد.

XS
SM
MD
LG