لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۰

«حمله» به یک کشتی هنگ‌کنگی و هدایت آن به سواحل ایران


عکسی که در حساب توییتری تنکر ترکرز منتشر شده است
عکسی که در حساب توییتری تنکر ترکرز منتشر شده است

برخی گزارش‌ها حاکی است که افراد مسلح با «حمله» به یک کشتی هنگ‌کنگی در دریای عمان، این کشتی را به آب‌های ایران آورده‌اند.

شرکت ردیابی نفتکش‌ها، «تانکر ترکرز» می‌نویسد که نیروی دریایی جمهوری اسلامی یا سپاه پاسداران مسئول این حمله هستند.

شرکت امنیت دریایی بریتانیایی «درایاد گلوبال» نیز خبر می‌دهد که این کشتی، به نام «اس‌سی تایپِی» در آب‌های بین فجیره و بندر جاسک لنگر انداخته بود و منتظر اجازه حرکت به سمت بندر الجبیل عربستان بود که با این حمله مواجهه شد.

این منابع گزارش می‌دهند که این کشتی پس از آن‌که توسط افراد مسلح به درون آب‌های ایران و به نزدیکی سواحل ایران هدایت شد سپس آزاد شده و هدایت آن اکنون در دست کاپیتان کشتی است.

بنا بر این گزارش‌ها این کشتی که با پرچم چین/هنگ‌کنگ حرکت می‌کند ۲۲ خدمه دارد که همه آنها چینی‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز می‌نویسد که سازمان بازرگانی دریایی بریتانیا نیز بعد از این گزارش‌ها، روز سه‌شنبه به کشتی‌های نزدیک به تنگه هرمز گفته است: «احتیاط کنند و هر اطلاعات جدیدی که کسب کردند به این شازمان ارائه دهند.»

سازمان بازرگانی دریایی بریتانیا هم می‌گوید کشتی یاد شده در خلیج عمان لنگر انداخته بود و بعد از ورود نیروهای مسلح، کشتی آزاد شده و همه خدمه‌های آن در امنیت هستند.

این سازمان اشاره نکرده که نیروهای یاد شده به کدام کشور تعلق داشته‌اند.‎

هنوز مقامات ایرانی یا ناوگان دریایی آمریکا در بحرین واکنشی به این خبرها نداشته‌اند.

این گزارش‌ها بعد از افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا، همچنین توقیف کشتی‌ بریتانیایی «استنا ایمپرو» در تابستان پارسال در آب‌های عمان منتشر شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدت کوتاهی بعد از توقیف نفتکش ایرانی «گریس ۱» در جبل الطارق، نفتکش «استنا ایمپرو» بریتانیا را توقیف کرد و چند ماه بعد نفتکش بریتانیایی را آزاد کرد.

XS
SM
MD
LG