لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۰

صف‌های پر ازدحام سیم کارت رایگان جنجال‌برانگیز شد


تصویری که خبرگزاری ایسنا از صف دریافت سیم کارت رایگان در مشهد منتشر کرده است
تصویری که خبرگزاری ایسنا از صف دریافت سیم کارت رایگان در مشهد منتشر کرده است

رسانه‌های داخل ایران در گزارش‌های متعدد از صف‌های طولانی و پر ازدحام در شهرهای مختلف ایران برای دریافت سیم کارت رایگان برای وام یک میلیون تومانی خبر داده‌اند.

خبرگزاری ایرنا در گزارشی که روز شنبه ۳۰ فروردین از شهر قم منتشر کرده، این صف‌ها را «نقض جدی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند» خوانده که «بستر بسیار مساعدی را برای شیوع بیشتر کرونا فراهم کرده است».

به گزارش این خبرگزاری، حضور این افراد برای دریافت سیم‌کارت رایگان برای وام یک میلیون‌ تومانی، «عملا تمام طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی را نقش بر آب کرده است».

انتشار این گزارش‌ها با واکنش محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات مواجه شده است.

او در توییتی که روز شنبه ۳۰ فروردین منتشر کرده، نوشته است باید فرایند دریافت سیم کارت متوقف شود و اوپراتور پس از ثبت نام آنلاین، با پست سیم کارت را به منزل افراد بفرستند.

مشخص نیست چرا چنین روندی پیش از اتخاذ این تصمیم به اوپراتورهای مسئول تحویل سیم کارت به مردم اعلام نشده است.

خبرگزاری ایرنا همچنین در گزارشی از اراک به بروز این مشکل اشاره کرده است. لادن مهدوی هزاره، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی با اشاره به «حضور گسترده مردم»، خواستار توجه مسئولان به این موضوع شده است.

دولت ایران در روزهای گذشته اعلام کرد که به آسیب‌دیدگان بحران کرونا یک میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

افراد متقاضی باید ابتدا یک سیم کارت رایگان دریافت کنند و بعد از طریق این سیم‌کارت برای درخواست وام، پیامک ارسال کنند.

این روند سبب شده است که روز شنبه تعداد زیادی از متقاضیان وام به مراکز تحویل سیم کارت مراجعه کنند و صف‌های طویل به وجود آید.

از سوی دیگر، علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان درباره رعایت نکردن فاصله اجتماعی و «تشکیل اجتماعات» در این استان هشدار داده و گفته است این روند «به زودی موجب افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در این استان خواهد شد».

خبرگزاری ایسنا هم یک گزارش تصویری از شهر مشهد منتشر کرده است که نشان‌دهنده ازدحام جمعیت در این شهر برای دریافت سیم‌کارت رایگان است.

این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران روز شنبه ۳۰ فروردین در جلسه روسای کمیته‌های ستاد مقابله با کرونا همکاری مردم در اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند را «نسبتا رضایت‌بخش» خوانده بود.

XS
SM
MD
LG