لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۲

ملاقات با امیرمهدی جلایری


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

فعال سیاسی ۴۰ ساله اهل بیرجند است، دانش‌آموخته رشته معماری و مدیر چند کانال تلگرامی از جمله اراده خراسان جنوبی و الان نیوز که از مهرماه سال ۹۶ در زندان به سرمی‌برد.

او در شبکه‌های اجتماعی به خصوص تلگرام فعالیت می‌کرد. فعالیت‌هایی که مبنای تشکیل پرونده‌ای با شکایت اطلاعات سپاه در دادگاه انقلاب بیرجند شد.

امیرمهدی جلایری دبیرکل حزب اراده ملت ایران در استان خراسان جنوبی از سال‌ها پیش فعالیت‌های سیاسی و رسانه‌ای خود را آغاز کرد.

این فعال سیاسی اسفندماه سال ۹۵ در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو بیرجند به نشر اکاذیب و هتک حرمت به قصد تشویش اذهان عمومی متهم شد، موضوع ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای و در پی آن قاضی مهدی شیری رئیس این شعبه او را به دو سال زندان محکوم کرد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:19 0:00
لینک مستقیم


*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG