لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۰

ملاقات با عسل محمدی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

دانشجوی رشته داروسازی دانشگاه آزاد تهران است اما هم‌اکنون به جای کلاس درس، روزگار خود را پشت دیوارهای بلند زندان سپری می‌کند. این دختر جوان از اعتراض‌های کارگری حمایت کرده بود، اما کارش به دادگاه و زندان کشید.

عسل محمدی، دانشجو، فعال مدنی و از اعضای نشریه اینترنتی گام نخستین بار ۱۳ آذرماه سال گذشته در پی حمایتش از اعتراض‌های کارگران نیشکر هفت‌تپه بازداشت شد. او پس از یک ماه با وثیقه‌ای ۴۰۰ میلیونی آزاد شد اما آزادی او چندان دوامی نداشت.

عضویت در نشریه فرهنگی- اجتماعی گام یکی از اتهام‌های این فعال مدنی جوان است، نشریه‌ای اینترنتی که در آبان و آذر سال گذشته درباره اعتراض‌های کارگری و مطالبات صنفی کارگران ‌نوشت.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:12 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG