لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۲

ملاقات با پیمان میرزا زاده


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

خواننده‌ای ۳۲ ساله و اهل روستای گنگچین در ارومیه است و جرمش خواندن آوازهایی که دستگاه قضایی ایران آنها را ترانه‌هایی در حمایت از احزاب کرد مخالف نظام توصیف کرد.

این خواننده جوان از سه سال پیش تا کنون سه بار بازداشت و زندانی شده. در اعتراض به بازداشت و صدور حکم زندان و شلاق در زندان دست به اعتصاب غذا زده اما صدای اعتراضش به گوش مسئولین قوه قضاییه نرسیده است.

پیمان میرزا زاده نخستین بار آذرماه سال ۹۶ بازداشت شد٬ به اتهام خواندن ترانه‌های کُردی که شعبه سه دادگاه انقلاب ارومیه آنها را از مصادیق تبلیغ علیه نظام دانست و به این اتهام برای او حکم شش ماه زندان صادر کرد.

او پس از گذراندن این محکومیت در زندان مرکزی ارومیه٬ خردادماه سال ۹۷ از زندان آزاد شد. اما آزادی‌اش تنها هشت ماه دوام یافت.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:34 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG