لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۱

ملاقات با فریبا عادل‌خواه


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

پژوهشگر بنیاد مطالعات علوم سیاسی در پاریس است٬ شهروندی ایرانی فرانسوی که تلاش‌های دولت فرانسه هم تاکنون منجر به آزادی‌اش از زندان نشده است.

فریبا عادل‌خواه پژوهشگر ۶۱ ساله‌ای که چند هفته دیگر بازداشتش یک ساله می‌شود٬ فوق لیسانس خود را در رشته جامعه‌شناسی از دانشگاه استراسبورگ گرفت و دوره دکترای خود در رشته مردم‌شناسی اجتماعی و قوم‌شناسی را در مدرسۀ مطالعات عالی علوم اجتماعی در پاریس گذراند.

این پژوهشگر که در سال‌های گذشته بارها برای انجام تحقیقات به ایران سفر کرده ‌بود در آخرین سفرش توسط ماموران اطلاعات سپاه در تهران بازداشت شد در روز ۱۷ خرداد سال ۹۸ . او تا ماه‌ها دسترسی کنسولی نداشت و از داشتن وکیل هم محروم بود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:15 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG