لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۴

ملاقات با روح‌الله میرزایی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

فعال مدنی ۳۸ ساله‌ای ست که ۱۶ اردیبهشت برای گذراندن حکمش به زندان رفت. او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مواد و عضو پیشین انجمن مهندسی صنایع ایران است و دارای مدارک بین المللی بازرسی جوش فلزات و اتصالات.

روح‌الله میرزایی فعال مدنی ساکن تهران که سرپرستی مادر و پنج خواهر و برادرش را بر عهده دارد٬ در سال ۱۳۹۰ از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام به عنوان کارآفرین برتر معرفی شد.

او پیش از بازداشتش در اردیبهشت ۹۸ معاون اجرایی یک شرکت فنی و مهندسی در زمینه جوش لوله های نفت‌وگاز بود اما پس از این بازداشت اخراج و بیکار شد.

روح‌الله میرزایی نخستین بار اول اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد تا چهارم خرداد ماه ۹۸ که با وثیقه‌ای ۱۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:29 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG