لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۳

ملاقات با کمال جعفری یزدی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

فعال مدنی ۵۴ ساله٬ استاد دانشگاه٬ همسر و پدر است و جرمش امضای بیانیه‌ای که درخواست استعفای آیت‌الله خامنه‌ای در آن مطرح شده بود.

این فعال مدنی ساکن مشهد سابقه مشارکت در جنگ ایران و عراق را هم دارد٬ جنگی که هم بخشی از سلامتش را از او گرفت هم برادر جوانش را.

کمال جعفری یزدی٬ دکترای مدیریت استراتژیک دارد او پیش از بازداشت به تدریس در دانشگاه‌های غیرانتفاعی در مشهد مشغول بود.

او یکی از ۱۴ فعال مدنی ست که خردادماه سال ۹۸ بیانیه‌ای را امضا کردند و در آن ضمن انتقاد از وضعیت موجود در ایران خواستار استعفای علی خامنه‌ای از سمت رهبری و گذار از جمهوری اسلامی شدند.

سه ماه پس از انتشار این بیانیه٬ ساعت ۱۰ شب هشتم شهریور ۹۸ بود که ۱۵ مامور امنیتی به منزلش رفتند٬ در خانه را شکستند٬ وارد خانه شدند و پس از ساعت‌ها تفتیش منزل٬ این استاد دانشگاه را بازداشت کردند و با خود بردند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:29 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG