لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۱

تعداد قربانیان کرونا در آمریکا به ۹۹ هزار نفر رسید


تازه‌ترین آمار منتشر شده از وضعیت کرونا در آمریکا نشان می‌هد که تعداد قربانیان کرونا در این کشور به ۹۹ هزار نفر رسیده است. این تعداد قربانی معادل یک چهارم کل قربانیان کرونا در سراسر جهان است.

تعداد کل مبتلایان به کرونا در آمریکا نیز ۱ میلیون و ۷۱۳ هزار نفر اعلام شده است که معادل ۳۰ درصد کل مبتلایان قطعی ثبت شده در جهان است. تاکنون بیش از ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تست کرونا در آمریکا گرفته شده است.

با وجود اعلام این رکورد، گزارش‌‌ها حکایت از کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا دارد.

بر اساس این گزارش، روز دوشنبه ۵ خرداد تعداد قربانیان به ۵۰۵ نفر رسید، در حالی که از ۳۱ مارس تاکنون (طی تقریبا دو ماه) شمار فوتی‌های روزانه ناشی از کرونا در آمریکا به استثنای دو روز، همیشه چهار رقمی بوده است.

روز یکشنبه ۴ خرداد نیز شمار فوتی‌های روزانه آمریکا ۶۱۷ نفر بود که کمترین رقم از ۳۰ مارس بود.

همزمان با کاهش آمار روزانه ابتلا و مرگ ناشی از کرونا، محدودیت‌های قرنطینه در آمریکا نیز به سرعت در حال کاهش یافتن هستند.

در مهم‌ترین رویداد تالار بازار بورس نیویورک که بیش از ۶۰ روز تعطیل بود، دوباره باز شده است.

دولت ترامپ در روزهای اخیر تلاش کرده است که فعالیت‌های اقتصادی آمریکا را به روال عادی باز گرداند.

به رغم کاهش برخی محدودیت‌ها، کوین هاست، مشاور اقتصادی کاخ سفید روز یکشنبه به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت که برای ماه جاری و آینده نرخ بیکاری احتمالا بالای ۲۰ درصد باقی بماند.

نرخ بیکاری آمریکا که تا زمان شیوع کرونا ۳.۵ درصد بود، در ماه گذشته به نزدیک ۱۵ درصد رسید و در ماه جاری احتمالا به ۲۳ درصد اوج بگیرد.

بر اساس برآوردها، احتمالا تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال جاری نزدیک ۶ درصد نسبت به پارسال کاهش یابد.

همزمان با کاهش محدودیت‌ها در کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا، سازمان جهانی بهداشت دوباره روز سه‌شنبه هشدار داد که کشورها باید برای موج دوم کرونا بعد از کاهش محدودیت‌ها آماده باشند.

منابع: سی‌ان‌ان، وورلد او متریکز، رادیو فردا. ف.ق
XS
SM
MD
LG