لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۲

سوختن خودروی مهاجران افغان در یزد؛ وزارت خارجه افغانستان وعده پیگیری جدی داد


وزارت امور خارجه افغانستان با تاکید بر پیگیری جدی ماجرای سوختن خودروی مهاجران افغان در شهر یزد از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست در اسرع وقت، اطلاعات مربوط به این پرونده را در اختیار این کشور قرار دهد.

این وزارتخانه در رشته‌توییتی نوشته از نزدیک با مقام‌های ایران در تماس است تا پس از کسب اطلاعات «درست و دقیق»، اقدامات «لازم و عملی» انجام دهد.

پیش از این، معاون سیاسی-امنیتی استاندار یزد با تایید شلیک پلیس به یک خودوری حامل اتباع پاکستان و افغانستان، گفته بود آتش‌سوزی این خودرو «ارتباطی» با اصابت گلوله به لاستیک آن نداشته است.

به گفته احمد ترحمی بهابادی، آتش‌سوزی این خودرو، «هشت کیلومتر» بعد از اصابت گلوله با لاستیک رخ داده و «هیچ ارتباطی با شلیک گلوله نداشته است.»

در جریان این آتش‌سوزی که روز پنج‌شنبه ۱۵ خرداد در استان یزد رخ داد، سه نفر کشته و ۸ نفر زخمی شدند.

این مقام محلی افزوده است که حرکت راننده خودرو «بر روی رینگ و استفاده از مواد محترقه»، و جرقه‌های ناشی از حرکت روی رینگ، خودرو را دچار حریق کرد.

آقای ترحمی گفته است این خودرو یکی از پنج‌ خودرویی بوده است که به صورت یک کاروان «اتباع غیرمجاز» و «مواد مخدر» حمل می‌کردند.

۱۳ اردیبهشت‌ماه نیز در پی انتشار گزارش‌هایی درباره بدرفتاری مرزبانان ایران با گروهی از شهروندان افغانستان «که به غرق شدن چند تن از آنان منجر شد»، وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد تحقیقات همه‌جانبه‌ای در این باره صورت می‌گیرد؛ ایران این گزارش‌ها را تکذیب کرده است.

پیش از این هم بارها گزارش‌هایی درباره بدرفتاری مرزبانان ایران با شهروندان افغانستان منتشر شده است.

XS
SM
MD
LG