لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۶

معمای بخارست؛ مرگ قاضی منصوری چگونه رقم خورد؟


غلامرضا منصوری متهم به نقض حقوق بشر از یک سو و فساد مالی از سوی دیگر بود
غلامرضا منصوری متهم به نقض حقوق بشر از یک سو و فساد مالی از سوی دیگر بود

بین سال های ۱۳۶۷ تا ۱۳۹۷، به تعبیر خودش مشغول «خدمت به نظام» بود؛ از زندانی کردن روزنامه نگاران تا سرکوب دختران خیابان انقلاب و «حبس کردن» خانواده مدیر وقت شبکه جم برای به تعطیلی کشاندنش. در مرداد سال ۱۳۹۸ از ایران خارج شد. اوایل ۱۳۹۹ خرداد اتهام فساد علیه او علنی شد. اواخر خرداد ۱۳۹۹ در بخارست بازداشت و بعد به طور مشروط و موقت آزاد شد. و تنها چند روز بعد، مرگ مشکوک غلامرضا منصوری، احتمالا بر اثر پرتاب شدن از بلندی، به پرونده این قاضی تحت تعقیب رنگ و بوی تولیدات پر هیجان هالیوودی را داد.

یک هفته می گذرد از زمانی که خبر مرگ این قاضی سابق متهم به فساد و نقض حقوق بشر، برای اولین بار توسط رادیو فردا اعلام شد؛ اما هنوز تصویر دقیقی از چگونگی وقوع این رویداد در دست نیست.

حادثه تصادفی، خودکشی، قتل، ترور... این‌ها تئوری‌هایی هستند که از سوی افراد و گروه های مختلف مطرح می‌شود. عده‌ای هم سناریوی سینمایی‌تری در ذهن دارند و می گویند که غلامرضا منصوری اساساً زنده است و کل ماجرا یک توطئه از پیش طراحی شده است.

ساعت ششم - معمای بخارست و سناریوهایی از مرگ مشکوک یک قاضی
please wait

No media source currently available

0:00 0:53:40 0:00
لینک مستقیم

با داده‌های فعلی، در پرونده مرگ مشکوک غلامرضا منصوری قاضی سابق، چه سناریویی به واقعیت نزدیک‌تر است؟ در این برنامه به احتمالات مطرح شده می‌پردازیم.

XS
SM
MD
LG