لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۳۴

دوپینگ «ورزشکار سپاهی» در مسابقات جهانی ووشو


مریم هاشمی می‌گوید تاکنون هفت بار در ملاقات با علی خامنه‌ای حضور داشته است
مریم هاشمی می‌گوید تاکنون هفت بار در ملاقات با علی خامنه‌ای حضور داشته است

«اولین باری که مدالم را به حضرت آقا تقدیم کردم با خودم عهد بستم هر مدال ارزشمندی که کسب کنم به ایشان تقدیم خواهم کرد.»

این صحبت‌های مریم هاشمی عضو سپاه نبی اکرم کرمانشاه، پس از کسب مدال طلای جهانی ووشو در سال ۹۸ است.

او همه مدال‌های خود را به رهبر جمهوری اسلامی تقدیم کرده و به گفته خود تاکنون هفت بار در ملاقات با علی خامنه‌ای حضور داشته است. تصاویر ملاقات‌ها و تقدیم مدال در سایت رسمی آقای خامنه‌ای دیده می‌شود.

بنا بر اعلام خبرگزاری صداوسیما، آزمایش دوپینگ خانم هاشمی در مسابقات جهانی مثبت اعلام شده است، مدالی که او به علی خامنه‌ای تقدیم کرده بود.

در روزهای اخیر، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های ورزشی به انتقاد از «پنهانکاری» فدراسیون ووشو در معرفی قهرمانان دوپینگی پرداخته‌اند.


این فدراسیون بیش از یکسال خبر محرومیت حمیدرضا قلی‌پور و سیدمعین تقوی در جام جهانی ۲۰۱۸ را پنهان کرد. ریاست فدراسیون در اختیار مهدی علی‌نژاد بود که حالا معاونت وزیر ورزش را به عهده دارد.

فدراسیون ووشو با تایید «دوپینگ یکی از خانم‌ها» در مسابقات جهانی شانگهای بدون ذکر نام اعلام کرد او به این رای اعتراض کرده و مدارکش را تحویل فدراسیون داده تا به فدراسیون جهانی ارسال کنند.

دو طلایی دیگر مسابقات جهانی، خواهران منصوریان (الهه و شهربانو) هستند. طلای خانم هاشمی در وزن آخر به دست آمد.

مریم هاشمی مهر ۱۳۹۰ در حسينيه ثارالله سپاه پاسداران کرمانشاه درباره حجاب اسلامی در مسابقات جهانی گفت: «ورزشكاران مصر و تركيه كه شايد حجاب برايشان اهميت نداشت وقتی ديدند كه بانوان ايران به راحتی قهرمان شدند خواستند لباس‌های ما را امتحان كنند كه چطور است.»

او متنی هم در حضور رهبر جمهوری اسلامی ایرانی خواند: «امام عاشقان، اينجانب به عنوان بسيجی حامی ولايت، حامل پيام‌های اشتياق و التهاب ورزشکاران برای زيارت و دستبوسی هستم که شرفياب و دستبوس حضورتان گردند. سخن پايانی‌ام طول عمر شما و وصل اين انقلاب به ظهور ولی عصر است.»

خانم هاشمی در سال‌های بعد نیز همواره بر «موضع ولایتمداری» خود تاکید کرده، از جمله پس از قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۹ که حالا مشخص شده با استفاده از داروهای ممنوعه به دست آمده.

هاشمی به روزنامه جوان گفت: «نه تنها مدال من بلکه تمام افتخارات ورزش کشور را مدیون رهبر انقلابیم و با جان و دل تقدیم ایشان می‌کنیم.»

او درباره موقعیت زندگی خود گفت: «با افتخار پاسدار هستم و از سال ۹۱ در سپاه نبی‌اکرم کرمانشاه فعالیتم را شروع کردم. در این سال‌ها حمایت‌های خوبی از من شده و همه امکانات را در اختیارم گذاشتند.»

XS
SM
MD
LG