لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۸

گزارش یک غرق


معمولاً قایق‌های سپاه آن‌قدر دور هدف می‌چرخند تا نامبرده گیج بزند
معمولاً قایق‌های سپاه آن‌قدر دور هدف می‌چرخند تا نامبرده گیج بزند

طنزنوشته‌ای از جلال سعیدی: در خبرهای هفته پیش خواندیم که سپاه پاسداران یک ماکت به چه گندگی را که شبیه ناو هواپیمابر کلاس نیمیتز نیروی دریایی آمریکاست، ساخته، اما در زمان مانور، هرچه برادران سپاه و بسیج و تکاوران و باقی رفقا از زمین و هوا و حتی با پیاده کردن نیرو روی ماکت تلاش کردند، نتوانستند آن را غرق کنند.

«ابن‌پدافند» در جنوب

بر اساس گزارشی که یک منبع بدنام به ما داد، بعد از این‌که ماکت بدبدنِ مذکور هیچ‌رقمه با زبان خوش حاضر نشد زیر آب برود، یکی از اپراتورهای پدافند سپاه که قبلاً در زمینه زدن هواپیمای مسافربری اوکراینی توانایی خاصی از خود نشان داده بود، از تهران به محل این مانور منتقل شد.

او که قبلاً هم نشان داده بود خیلی خوب بلد است یک موشک آمریکایی را در شمال تشخیص دهد ولی یک هواپیمای مسافربری را در جنوب بزند، با رشادت و فداکاری خاصی پشت یک موشک‌انداز رفت، منزل مادرزنش را هدف گرفت و درنهایت در میان خشم و حسرت دشمنان، ماکت ناو آمریکایی را چنان هدف قرار داد که به شکلی بسیار تحقیرآمیز شروع به غرق شدن کرد.

بعد از این پیروزی بزرگ، فرماندهان این سپاهی غیور به او لقب «ابن‌پدافند» دادند و او را روی دست‌ به سمت تپه بعدی هدایت کردند.

آمریکایی‌ها در هم شکافتند

بر اساس نظر کارشناسان (به جان خودم اینا واقعی‌اند)، سپاه برای ساختن این ماکت، حدود ۸ میلیون دلار پول خرج کرده است. به نظر ما سپاه با خرج این بودجه با یک تیر چند نشان زد: اول این‌که طبق گزارش‌ها نیروهای آمریکایی حاضر در خلیج فارس خیلی روحیه‌شان را از دست داده‌اند و بعضی از آن‌ها به مامی و ددی‌شان پیغام دادند که «میس دم»!

ثانیاً نیروهای رزمنده سپاه در مناطق گوناگون با این پیروزی بزرگ حسابی حال کردند و به شدت منتظرند تا دستور فتح مناطقی چون کاخ سفید، قدس، اسرائیل وحشی، آنتالیا، آنالیا، تور یک هفته گرجستان و کل اروپا صادر شود. حتی یکی از این نیروها اعلام کرد درست است که ما متأسفانه بمب هسته‌ای نداریم، ولی به فضل الهی هسته زیاد داریم.

شستی در آب

یک سری گزارش منتشر شده که ماکت ناو آمریکایی بعد از غرق شدن هم لجبازی می‌کند و آن‌جوری که رزمندگان اسلام و نظام می‌خواستند، خوب و تا ته غرق نشده است. حتی گفته شده این ماکت به صورت عمودی توی آب فرو رفته و از بیرون هنوز معلوم است و خطری برای کشتی‌رانی در تنگه هرمز به حساب می‌آید.

این گزارش‌ها را روابط عمومی ماکت‌سازی سپاه به‌شدت تکذیب کرد. این روابط عمومی اعلام کرد اصلاً ما عمداً خودمان این ماکت را به‌شکلی ساختیم که شبیه انگشت وسط دست که در آمریکا کار همان انگشت شست ما را انجام می‌دهد غرق شود تا آمریکایی‌ها بفهمند با کی طرف‌اند.

این روابط عمومی همچنین اعلام کرد که کشتی‌رانی در تنگه هرمز اصلاً خطری ندارد و به همه کشتی‌های عبوری اعلام شده وقتی به محل غرق ماکت رسیدند، یک نیش ترمز بزنند، یک نیم فرمان به راست و چپ بگیرند و با نیم‌کلاچ ردش کنند بروند.

همچنین تعدادی از برادران سپاه هم با قایق در محل حاضرند تا اگر کشتی خواست دنده‌عقب بگیرد، با ذکر «بیا بیا بیا بیا» او را به عقب راهنمایی کنند و با ذکر «فرمون رو بشکن، تیز ردش کن برو» به جلو بخوانند.

ماکتی برای برگزاری مجالس

روابط عمومی سازمان غرق ماکت سپاه در گزارشی گفت نه تنها ماکت تازه‌درگذشته هیچ مشکل و خطر برای اکوسیستم ندارد، تازه طبق گزارش‌ها همین الان تعداد زیادی از آبزیان در آن سکنا گزیده‌اند و حتی چند عروس دریایی در شب‌های مختلف در آن به عقد داماد‌ماهی‌هایی درآمدند که در حال مهاجرت به سمت آب‌های آزاد بودند و هنگام عقد با هم پیمان بستند تا آخرین نفس در نبرد با آمریکا کنار نظام باشند.

آن‌ها در هنگام برگزاری این مراسم، با اجرای آهنگ زیبای «هنگام شنا مثل یه دست و پا چلفتی / بپا به مسیر دهن کوسه نیفتی» خطرات موجود در اکوسیستم کف خلیج فارس را به همدیگر یادآور می‌شدند.

XS
SM
MD
LG