لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۰

درگیری نیروهای امنیتی با ساکنان روستایی در خوزستان چندین زخمی بر جای گذاشت


ساکنان روستای ابوالفضل سندی دارند که نشان می‌دهد آنها نزدیک به ۴۰ سال است که در این محل زندگی می‌کنند
ساکنان روستای ابوالفضل سندی دارند که نشان می‌دهد آنها نزدیک به ۴۰ سال است که در این محل زندگی می‌کنند

یک گروه فعال در حوزه حقوق بشر با انتشار ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی نیروهای امنیتی ایران را به شلیک با گلوله ساچمه‌ای به ساکنان روستایی محروم در استان خوزستان متهم کرد.

این ویدیو که «سازمان حقوق بشراهواز» روز چهارشنبه منتشر کرده است، برخی از ساکنان روستای ابوالفضل از توابع اهواز را نشان می‌دهد که جای گلوله ساچمه‌ای بر بدنشان مانده است.

«سازمان حقوق بشر اهواز» می‌گوید، این افراد در برابر بنیاد مستضعفان که مدعی مالکیت زمین‌های آنها شده است، دست به مقاومت و اعتراض زدند که نیروهای امنیتی آنها را زخمی و بازداشت کردند.

تلاش بنیاد مستضعفان برای تخلیه زمین‌های این روستا در نسخه روز چهارشنبه ۵ شهریور روزنامه شرق، چاپ تهران، نیز بازتاب یافته است.


به نوشته این روزنامه، ساکنان روستای ابوالفضل با ۳۰۰ خانوار، سندی دارند که نشان می‌دهد آنها نزدیک به ۴۰ سال است که در این محل زندگی می‌کنند، «اما بنیاد مستضعفان خود را مالک زمین آنها معرفی کرده و مانع ارائه خدمات و کد روستایی به محل سکونتشان می‌شود».

گزارشگر روزنامه شرق سپس نوشته که مهم‌ترین سوال این روزهای مردم روستای ابوالفضل این است که اگر وظیفه بنیاد مستضعفان رسیدگی به قشر محروم است، چه کسی محروم‌تر از آنها؟


بنیاد مستضعفان از بزرگ‌ترین موسسات اقتصادی در ایران است و رئیس آن را رهبر جمهوری اسلامی انتخاب می‌کند. در هفته‌های اخیر مصاحبه تلویزیونی پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، خبرساز شد و توجهات بسیاری را جلب کرد.

او در این مصاحبه گفت که برخی از چهره‌های سیاسی و اجرایی ارشد جمهوری اسلامی املاک بنیاد مستضعفان را پس نمی‌دهند. وی از جمله به غلامعلی حدادعادل، مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی، اشاره کرد که یک مدرسه ۲۰۰ میلیارد تومانی را در اختیار دارد و باید پس بدهد.

آقای فتاح اما چند روز بعد از این مصاحبه عذرخواهی کرد و گفت که سخنانش «اشتباه» و «ناقص، غیردقیق و اجحاف» بوده است.

XS
SM
MD
LG