لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۷

استعفای مجیدی، شوک بزرگ به هواداران استقلال


یک روز پس از پیروزی استقلال مقابل پرسپولیس و صعود آبی پوشان به فینال جام حذفی فوتبال ایران، فرهاد مجیدی سرمربی این تیم از سمت خود کناره‌گیری کرد.

هواداران استقلال که از کناره‌گیری ناگهانی آندره‌آ استراماچونی غافلگیر شده بودند، حالا در آستانه فینال جام حذفی با شوک دیگری مواجه شده‌اند.

مجیدی در متن استعفای خود، درباره مدیران باشگاه نوشت: «قبل از مهم‌ترین بازی فصل، ذره‌ای برای من و فداکاری شاگردانم احترام قائل نشدند. این خودزنی توسط مدیریتی انجام شد که یک ماه قبل از من لیست گرفت و بدون تمدید قرارداد حتی یکی از بازیکنان فعلی، بعد از هر موفقیتی از اهداف مشترک‌ برای فصل بعد ‌گفت.»

احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال پیش از بازی با پرسپولیس، راهی ایتالیا شد تا طبق گفته خودش برای جلب رضایت استراماچونی سرمربی پیشین این تیم تلاش کند.

سایت ایتالیایی توتو مرکاتو از تلاش سعادتمند برای بازگرداندن استراماچونی به ایران خبر داده است. این در حالی است که جذب مربی و بازیکن خارجی از سوی تیم‌های ایرانی برای فصل آینده ممنوع است.


مجیدی با کنایه به این خبر می‌گوید: «اقدامی عوامفریبانه که هدفی جز تخریب جایگاه سرمربی تیم نداشت. حاضر نیستم به خاطر یک برد جذاب و صعود به فینال جام حذفی، این کارشکنی تاریخی را نادیده بگیرم.»

استقلال هفته آینده باید در فینال جام حذفی به مصاف تراکتور برود، اما اینک درگیر جنجالی تازه شده است که می‌تواند روی نتیجه دیدار نهایی نیز اثر گذار باشد.

تمرین روز پنجشنبه باشگاه استقلال در غیاب مجیدی برگزار شد. مجید نامجومطلق و بهزاد غلامپور، ریکاوری بازیکنان را زیر نظر گرفتند.

مجیدی می‌گوید: «حتی از یک خسته نباشید خشک‌ و خالی دریغ کردند و مشابه دو پیروزی مقابل سپاهان، رفتارشان فریاد می‌زد که چقدر ناراحتند. چون هر موفقیت تازه‌ای نقشه‌هایشان را به تاخیر می‌انداخت و آنها را به دروغی دیگر متوسل می‌کرد.»

او دلیل کناره‌گیری خود را «رفتار غیرصادقانه باشگاه» عنوان کرده و می‌نویسد: «استقلال را نه امروز و نه ۲۳ سال پیش که پیراهنش را پوشیدم، به من پیشکش نکرده‌اند.»

باشگاه استقلال در واکنش به کناره‌گیری مجیدی، او را تلویحاً به رفتار غیر حرفه‌ای متهم کرد و در بیانیه‌اش نوشت: «در دنیای حرفه‌ای استعفای سرمربی نه در فضای مجازی بلکه با نامه‌ای رسمی صورت می‌پذیرد. در حال حاضر استعفایی از سوی مجیدی به مدیران استقلال ارائه نشده.»

با این حال هادی زبده عضو هیات مدیره این باشگاه به خبرگزاری ایسنا گفته استعفای مجیدی را نمی‌پذیریم و او باید تیم را در فینال جام حذفی هدایت کند.

کاظم اولیایی، واعظ آشتیانی و فتح‌الله‌زاده سه مدیر عامل سابق باشگاه استقلال به حمایت از مجیدی پرداخته‌اند.

وزارت ورزش در واکنش به استعفای سرمربی تیمی که زیر نظر این وزارتخانه است اعلام کرد: «مذاکره با گزینه خارجی و برهم زدن تمرکز تیم به هیچ وجه مورد قبول وزارت ورزش نیست.»

جمشید تقی‌زاده معاون وزیر ورزش گفت: «از هواداران استقلال می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کرده و از مدیریت باشگاه خواستاریم با شفاف‌سازی به شایعات خاتمه داده و به فکر فینال جام حذفی باشند.»

XS
SM
MD
LG