لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۳

ملاقات با عباس دهقان


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

دانش‌آموخته رشته‌های معماری و فناوری اطلاعات است و اهل هنر و موسیقی، او در تیپ پنج زندان تهران بزرگ معروف به زندان فشافویه به سر می‌برد.

عباس دهقان ۳۸ سال دارد و از اعضای اقلیتی مذهبی ست که به دراویش گنابادی معروف‌اند دارای مدرک کاردانی رشته معماری از دانشگاه آزاد تهران و کارشناسی آی‌تی از دانشگاهی در هند است، علاقمند به موسیقی و نوازنده تار و سه‌تار.

او یکی از صدها درویش گنابادی بود که بهمن‌ سال ۹۶ در اعتراض به فشارهای امنیتی بر این اقلیت مذهبی به تجمع دراویش گنابادی در خیابان پاسداران تهران پیوست٬ تجمعی که به درگیری با مامورین حکومتی منجر شد و بازداشت صدها درویش گنابادی.

عباس دهقان هم یکی از بازداشت‌شدگان روز اول اسفند سال ۹۶ بود که به سلول انفرادی انتقال یافت.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:23 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG