لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۷

ملاقات با پریسا رفیعی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

دانشجوی جوانی ست که روزگار خود را در زندان اوین می‌گذراند در بند زنان این زندان. برای گذراندن حکمی که در پی شرکت در اعتراض‌های دانشجویی برای او صادر شده است.

پریسا رفیعی ۲۳ سال دارد و دانشجوی رشته عکاسی در دانشگاه تهران است. او ششم اسفند سال ۹۶ بازداشت شد و ۲۳ روز در سلول انفرادی تحت بازداشت و بازجویی بود.

این فعال دانشجویی یک روز پیش از نوروز ۹۷ با وثیقه آزاد شد و پس از آزادی در نامه‌ای سرگشاده شرحی نوشت از روزهای بازداشت٬ از روزهایی که نمی‌دانسته در کدام زندان محبوس است. از روزهایی که ممنوع‌الملاقات بود٬ به وکیل دسترسی نداشت و ارتباطش با دنیای بیرون از زندان به کلی قطع شده بود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:20 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG