لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۹

کدام پشم؟ کدام کُرک؟


خوشبختانه این افراد هنوز توسط فرماندهی کل سپاه پشم‌چینی نشده‌‌اند
خوشبختانه این افراد هنوز توسط فرماندهی کل سپاه پشم‌چینی نشده‌‌اند

نوشتهٔ جلال سعیدی: این هفته در این مکان طنز و نمکی توزیع نمی‌شود؛ در عوض تا دل‌تان بخواهد غم و غصه داریم که روی هم تلنبار شده و می‌شود با آن‌ها ۱۰۰ مَن مثنوی، ۲۳۲ تُن غزل و ۴۶۷ کیلو دوبیتی پر سوز و گداز سرود.

به‌خصوص از وقتی که فرمانده کل سپاه تهدید کرده می‌خواهد کرک و پشم دشمنان نظام را به باد دهد، هی می‌رویم توی آینه نگاه می‌کنیم و می‌بینیم کرک و پشمی‌ برایمان نمانده و اگر هم گاهی وقت‌ها در واکنش به وقایع روز به پشم‌هایمان اشاره می‌کنیم، فقط یک اشتباه رایج است و اصلاً کرک و پشم‌مان کجا بود و شاید اصلاً به جای خون در رگ‌های ما واجبی جاری باشد. (به یاد مرحوم سعید امامی، فاتحه مع الصلوات!)

به هرحال در دورانی زندگی می‌کنیم که خبر اعدام و زندان و شکنجه، پیوند خورده به اخبار مربوط به گرانی کره و تخم‌مرغ.

البته بحمدالله از بابت این دومی خیال‌مان راحت است، چون آقای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، مأمور رسیدگی به این گرانی‌ها شده‌اند و هیچ بعید نیست به زودی با پدیده‌هایی مثل تخم‌مرغ جهانگیری یا کره اسحاق این مشکل مملکت هم حل شود و برود پی کارش.

باز جای شکرش باقی است که قوه قضاییه مسئول رسیدگی به امور تخم‌مرغی و کره‌ای مملکت نشده چون در آن صورت هیچ بعید نبود به اذن خدا چند مرغدار وابسته به اجانب و چند سوپرمارکتی عامل اسرائیل و آمریکا در بخش خبری ۲۰۳۰ ظاهر شوند و اعتراف کنند به این‌که نتانیاهو خودش پول دستی بهشان داده تا تخم‌مرغ مردم را بِکِشند و کَره مردم را بخورند.

به هرحال از آن طرف هم امارات یا همان دوبی خودمان به همراه بحرین پا شده‌اند یک‌کاره رفته‌اند واشینگتن (چرا واشینگتن؟ چرا همون دوحه خودمون نه؟) آن هم توی باغچه پشتی کاخ سفید (اگه وجود داشتن چرا نیومدن باغچه جلویی؟) و جلوی دوربین‌ها با هم دست دادند و از همان‌جا برای رهبران جمهوری اسلامی علامت انگشت شست فرستادند.

بنا به گزارش‌ها، خارجی یا ایرانی بودن انگشت ارسالی را آقای ظریف و کارشناسان وزارت خارجه دارند تلاش می‌کنند برای رهبری نظام جوری تفسیر کنند که تا یک وقت ایشان در خلوت کرونایی‌اش کاری دست خودش ندهد.

چون وقتی همکاران ما از محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای که همین چند روز پیش با رادیو اروپای آزاد داشت، بدون ضبط صدا پرسیدند حال آقای خامنه‌ای این روزها چطور است و آیا ایشان شب‌ها سر راحت به بالین می‌گذارد، وی یادآور شد: «یک دو سه امتحان می‌کنم... یک دو سه امتحان می‌کنم.»

در این لحظه همکاران ما دوباره به ایشان یادآور شدند که این سؤال ضبط نمی‌شود، ولی احمدی‌نژاد اصرار داشت حتی صحنه‌ دست توی دماغ کردنش را هم ضبط کنند چون مستضعفین عالم و مستشهدین بین یدیه و اللهم عجل لولیک الفلان و غیره حتی تصویر دماغ وی را هم دوست دارند ببینند.

در نهایت هم او درباره حال آقای خامنه‌ای گفت: «من از شما سؤال می‌کنم! حال آقای ترامپ چطوره؟» و بعد گفت: «من این‌جا عکس یه خانمی رو دارم، نشون بدم؟» و بعد عکس بانوی اول آمریکا با بیکینی را نشان داد و گفت: «اگر ما الان رئیس‌جمهور بودیم ازهمه این ظرفیت‌ها برای نجات مستضعفین و مستشهدین بین یدیه استفاده می‌کردیم.»

در پایان ضمن تأکید دوباره بر این مسئله که این هفته در این مکان طنز و نمکی توزیع نمی‌شود، یادآور می‌شویم این‌که مهدی نصیری، مدیر مسئول سابق کیهان، گفته ۷۰ درصد مردم با حجاب اجباری مخالف‌اند، دقیق نیست.

ما خودمان از مردم پرس‌وجو کردیم که همگی ضمن پافشاری بر مواضع حساس امام و رهبری و خون شهدا و آرمان‌های انقلاب و چند مورد دیگر گفتند داداش، مام می‌خوایم بزنیم بیرون، جایی کاری باری چیزی سراغ نداری برامون؟

XS
SM
MD
LG