لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۰

پرسپولیس در هر دو بازی رفت و برگشت مغلوب الدحیل قطر شد


در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس مانند دیدار رفت در برابر الدحیل قطر شکست خورد.

در این مسابقات که به صورت متمرکز برگزار می‌شود، پرسپولیس ابتدا در دو بازی پیاپی مقابل التعاون عربستان با نتیجه مشابه ۱-۰ پیروز شد.

سرخپوشان که در صدر جدول گروه سوم ایستاده بودند، در سومین مسابقه و دیدار حساس مقابل الدحیل با یک گل شکست خوردند تا به رتبه سوم سقوط کنند.

حامد لک، سیدجلال حسینی (امید عالیشاه) حسین کنعانی‌، سیامک نعمتی، شجاع خلیل‌زاده، کمال کامیابی‌نیا (علی شجاعی) میلاد سرلک (احمد نوراللهی) بشار رسن، احسان پهلوان، وحید امیری و عیسی آل‌کثیر (آرمان رمضانی) بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه بودند.

رامین رضاییان بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران در ترکیب الدحیل قرار داشت و بازی خوبی را به نمایش گذاشت.

در دقیقه ۵۸ ارسال معز علی از میانه زمین، ادمیلسون و خلیل‌زاده را به پرواز وا داشت. با برخورد این دو بازیکن، داور سریلانکایی نقطه پنالتی را نشان داد.

معز علی آقای گل جام ملت‌های آسیا، پشت ضربه پنالتی ایستاد و گل سه امتیازی تیمش را به ثمر رساند.

سعید آقایی مدافع چپ تازه‌وارد پرسپولیس به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد تا کنعانی مجدداً به ترکیب پرسپولیس برگردد و خلیل‌زاده به جای آقایی در دفاع چپ مستقر شود.

مهدی بن‌ عطیه مدافع سرشناس الدحیل با رفع محرومیت در این مسابقه به میدان آمد. پرسپولیس به لغو محرومیت مدافع سابق یوونتوس و بایرن مونیخ معترض است.

مدیر رسانه‌ای پرسپولیس تصمیم AFC را شائبه‌برانگیز دانست و از ارسال شکایت‌‌نامه این تیم به کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد.

یحیی گل محمدی در نشست خبری گفت: «در شرایطی باختیم که موقعیتی به حریف ندادیم. داور می‌توانست در صحنه پایانی با خطایی که روی مهاجم ما شد پنالتی بگیرد ولی متاسفانه خیلی راحت از این صحنه گذشت.»

با این حال حیدر سلیمانی کارشناس داوری به خبرگزاری ایسنا گفته است: «پنالتی که به نفع الدحیل گرفته شد کاملاً درست بود و شجاع با دست چپش بازیکن حریف را هل داد. اما موقعیتی که پرسپولیس معتقد به پنالتی برای خودش است، خطا نبود و پنالتی رخ نداده.»

حالا الدحیل با ۹ امتیاز در صدر است. شارجه و پرسپولیس ۷ امتیازی نماینده قطر را تعقیب می‌کنند. التعاون ۶ امتیازی هم در رده آخر گروه است. با این حال هر چهار تیم، شانس صعود به مرحله بعد را دارند.

طبق قوانین در صورت برابری امتیاز تیم‌ها، بازی رو در رو تکلیف تیم صعود کننده را مشخص می‌کند، در صورتی که بازی‌های رو در رو مساوی باشد، تفاضل گل تعیین کننده است.

با توجه به متمرکز بودن مسابقات در قطر، AFC قانون گل زده در خانه حریف را حذف کرده تا تفاضل گل تعیین کننده باشد.

بنابراین پرسپولیس برای صعود، چاره‌ای جز غلبه بر شارجه ندارد. تیمی که با پیروزی ۶-۰ مقابل التعاون عربستان، مقتدرانه‌ترین برد این رقابت‌ها را رقم زده است.

جالب اینکه با بررسی همه احتمالات، مشخص شده است که به هیچ وجه احتمال ندارد پرسپولیس و الشارجه با هم صعود کنند و همین موضوع بر جذابیت‌ها و حساسیت‌های این مسابقه می‌افزاید.

از گروه چهارم مسابقات، سپاهان اصفهان مقابل العین امارات به تساوی بدون گل رسید و رسماً از گردونه رقابت‌ها خارج شد.

محرم نویدکیا پس از سه بازی که هدایت سپاهان را عهده‌دار شده، هنوز گلزنی تیمش را ندیده است. دیدار آخر این تیم مقابل السد قطر، برای طلایی پوشان جنبه تشریفاتی خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG