لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۰

تیم فوتبال استقلال ایران از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد


تیم فوتبال استقلال با شکست مقابل پاختاکور ازبکستان از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

در مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات که به طور متمرکز در قطر برگزار می‌شود، پاختاکور با نتیجه ۲-۱ بر استقلال غلبه کرد.

پنبه‌کاران ازبکستان که در هر دو بازی رفت و برگشت بر شهرخودرو غلبه کرده بودند، بار دیگر یک تیم ایرانی را از پیش رو برداشتند.

پاختاکور در گروه B دوم شده بود اما پس از آنکه ویروس کرونا به اکثر اعضای تیم الهلال سرایت کرد، کنفدراسیون فوتبال آسیا این تیم را که مدافع عنوان قهرمانی بود کنار گذاشت.

به این ترتیب پاختاکور به عنوان صدرنشین جایگزین، در برابر استقلالی قرار گرفت که در گروه خود دوم شده بود.

آبی پوشان با دو تساوی مقابل الشرطه عراق و پیروزی بر الاهلی عربستان راهی یک‌هشتم نهایی شده بودند.

شوتا آرولادزه سرمربی گرجستانی پاختاکور نیز به دلیل ابتلا به کرونا، طبق پروتکل رقابت‌ها حق خروج از اتاقش در هتل را نداشت. به همین خاطر فرصت همراهی و هدایت تیمش را از دست داد.

گل اول این مسابقه را استقلالی‌ها به ثمر رساندند. در دقیقه ۳۲ علی کریمی ضربه ایستگاهی را به زیبایی از خط دروازه پاختاکور عبور داد. این موقعیت با خطا روی قایدی به دست آمده بود.

در حالی که نیمه نخست رو به پایان بود، دراگان چران مهاجم صربستانی پاختاکور با ضربه سر شیرجه‌ای بازی را به تساوی کشید.

در آغاز نیمه دوم، ارن دردی‌یوک روی اشتیاه مدافعان و واکنش نامناسب حسینی توانست تیمش را دو بر یک پیش بیاندازد.

بازیکن گلزن پاختاکور سابقه حضور در بوندس لیگا را دارد و ۶۰ بازی برای تیم ملی سوئیس انجام داده.

در دقیقه ۸۰ بازیکنان استقلال معتقد بودند توپ در محوطه جریمه به دست ماشاریپوف خورده و داور عمانی باید پنالتی بگیرد اما احمد الکاف دستور به ادامه بازی داد.

سعید مظفری‌زاده کارشناس داوری درباره این صحنه گفت: «حتماً پنالتی بود و متاسفانه داور ندید. کمک داور که شرایط بهتری نسبت به داور داشت هم ندید، یا اگر دید اعتقادی به خطا نداشت».

​حسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، عارف غلامی، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی (فرشید باقری) علی کریمی، فرشید اسماعیلی (زکریا مرادی) مهدی قایدی، ارسلان مطهری (آرش رضاوند) و شیخ دیاباته بازیکنان استقلال در این مسابقه بودند.

وریا غفوری مدافع راست و کاپیتان استقلال بخاطر آسیب دیدگی، همراه با هروویه میلیچ مدافع چپ استقلال به دلیل محرومیت در این بازی حضور نداشتند.

مالکیت توپ استقلال در این بازی فقط ۳۴ درصد بود. تعداد پاس‌های استقلال نیز ۳۰۵ پاس بود در حالی که بازیکنان پاختاکور نزدیک به دو برابر یعنی ۵۷۶ بار به همدیگر پاس دادند.

مجید نامجومطلق در نشست خبری گفت: در حین بازی مجبور شدم بازیکنان خوب‌مان را به دلیل خستگی مفرط از بازی‌های قبلی تعویض کنم. از بازیکنانم راضی هستم چون خیلی جنگیدند و دویدند.

سرمربی موقت استقلال گفت: «می‌توانستیم برنده باشیم. داور می‌توانست یک پنالتی برای ما بگیرد. موقعیت‌های خوبی را از دست دادیم و حالا باید با جام خداحافظی کنیم. تیم‌های ایرانی تجربه هر سه روز یک بازی را نداشتند».

روز یکشنبه در ادامه مسابقات، پرسپولیس تنها نماینده باقی مانده ایران در این رقابت‌ها به مصاف السد قطر خواهد رفت. السد نیز تنها نماینده باقی مانده میزبان در لیگ قهرمانان آسیاست.

XS
SM
MD
LG