لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۷

شمار قربانیان کرونا در جهان از مرز یک میلیون نفر گذشت


در اروپا بالای ۴.۸ میلیون مورد ابتلا و ۲۲۰ هزار مرگ‌ومیر ناشی از شیوع کرونا گزارش شده است.
در اروپا بالای ۴.۸ میلیون مورد ابتلا و ۲۲۰ هزار مرگ‌ومیر ناشی از شیوع کرونا گزارش شده است.

شمار قربانیان کرونا در جهان روز یکشنبه ششم مهرماه از مرز یک میلیون نفر گذشت.

بر اساس گزارش‌های رسمی حکومت چین، اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا به دسامبر پارسال بر می‌گردد، اما شیوع گسترده کرونا از ابتدای سال جاری میلادی در کشورهای مختلف جهان آغاز شد.

این ویروس از شهر ووهان چین آغاز شد و به سرعت به دیگر کشورها منتقل شد.

در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی تعداد مبتلایان کرونا زیر ۴۰۰ هزار نفر بود و شمار مرگ‌ومیر ناشی از آن هم زیر ۱۵ هزار نفر گزارش شده بود، اما در شش ماهه ابتدایی سال شمار مبتلایان به حدود ۱۰ میلیون و شمار قربانیان به حدود نیم میلیون نفر رسید.

اکنون، در حالی که سه ماهه سوم سال هنوز به پایان نرسیده، شمار مبتلایان در جهان از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بالغ بر ۳۳ میلیون نفر شده و شمار قربانیان نیز از مرز یک میلیون نفر عبور کرده است.

اخیرا مایک رایان رئیس برنامه امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد تا زمان استفاده گسترده از واکسن کرونا در جهان، احتمالا شمار قربانیان این ویروس دو برابر شده و به دو میلیون نفر برسد.

هم اکنون شیوع ویروس کرونا در ۲۱۰ کشور گزارش شده است، اگرچه مواردی مانند کره شمالی یا ترکمنستان نیز وجود دارد که به رغم گزارش‌هایی از مرگ و میر بالا در این کشورها، حکومت‌هایشان رسما منکر ورود ویروس به کشور هستند، یا مورد ایران که آمارهایش مورد تردید است.

بر اساس گزارشهای رسمی دولت‌ها، تاکنون آمریکا تقریبا سهمی ۲۲ درصدی در کل مبتلایان و ۲۱ درصدی کل قربانیان را در جهان داشته است.

در کل بیش از نیمی از مبتلایان و قربانیان در جهان از قاره آمریکا بوده و سهم قاره آسیا از مبتلایان و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا به ترتیب ۳۰ درصد و ۱۸ درصد بوده است.

در میان کشورهای آسیایی بیشترین رقم ابتلا و مرگ‌ومیر به ترتیب در کشورهای هند، ایران، بنگلادش و عراق ثبت شده است.

در اروپا بالای ۴.۸ میلیون مورد ابتلا و ۲۲۰ هزار مرگ‌ومیر گزارش شده است.

آمار مبتلایان قاره آفریقا تاکنون زیر ۱.۵ میلیون نفر و آمار قربانیان نیز ۳۵ هزار نفر گزارش شده است.

منبع: روزنامه‌های ایندیپندنت و نیویورک‌تایمز، وورلد او مترز/ ف.ق/ک.ر

XS
SM
MD
LG