لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۹

گزارش‌ها حاکی از ورود نفتکش حامل بنزین ایران به آب‌های ونزوئلا است


عکس آرشیوی از یک نفتکش ایرانی که اردیبهشت امسال در نزدیکی پالایشگاه ال پالیتو لنگر انداخته بود.
عکس آرشیوی از یک نفتکش ایرانی که اردیبهشت امسال در نزدیکی پالایشگاه ال پالیتو لنگر انداخته بود.

روزنامه ونزوئلایی «ال ناسیونال» روز دوشنبه هفتم مهرماه گزارش داد که یک نفتکش حامل بنزین ایران وارد آب‌های ونزوئلا شده است.

نفتکش «ام اس فارست» یکی از سه نفتکشی است که بنزین ارسالی ایران را به ونزوئلا حمل می‌کنند.

به گزارش روزنامه «ال ناسیونال»، اين نفتکش در نزدیکی سواحل شمالی ونزوئلا در ایالت سوسره مشاهده شده است ولی موقعیت دو نفتکش دیگر هنوز مشخص نيست.

به گزارش این روزنامه، نفتکش‌های حامل بنزین ایران در مسیر حرکت به سوی پالایشگاه ال پالیتو و تاسیسات نفتی ونزوئلا در شمال این کشور هستند.

ونزوئلا صاحب یکی از بزرگترین ذخایر نفت خام جهان است اما به دلیل فرسودگی و مشکلات فنی در تاسیسات نفتی این کشور با کمبود شدید فرآورده‌های نفتی روبرو است.

ارسال نفت ایران برای ونزوئلا تنش در مناسبات تهران و واشنگتن را تشدید کرده و آمریکا در ماه اوت امسال یک نفتکش حامل بنزین ایران برای ونزوئلا را توقیف کرد.

رئیس مجلس موسسان ونزوئلا روز دوم سپتامبر گفت این کشور از اکتبر ۲۰۱۹ از صنعت نفت هیچ درآمد رسمی نداشته است.

او دلیل اصلی کاهش تولید نفت ونزوئلا را تحریم‌های آمریکا اعلام کرد ولی کارشناسان مستقل می‌گویند سوء‌مدیریت و عدم سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ونزوئلا در این بحران بی‌تاثیر نبوده‌اند.

ونزوئلا در دوران حکومت نیکلاس مادورو با بحران اقتصادی شدیدی روبرو بوده که علاوه بر ورشکستگی صنعت نفت باعث کاهش شدید ارزش پول و تورم افسار گسیخته در این کشور شده است.

طبق آمارهای سازمان ملل متحد طی سال‌های اخیر حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ونزوئلا به دلیل مشکلات اقتصادی، کمبود مواد غذایی و دارو از این کشور مهاجرت کرده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آلمان/ش.ر/ک.ر
XS
SM
MD
LG