لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۷

محدودیت‌ها در اروپا به‌دنبال ثبت رکورد جدید مبتلایان به کرونا، تشدید می‌شود


با افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای مختلف قاره اروپا، محدودیت‌های تازه‌ اجتماعی و رفت‌وآمد به اجرا در می‌آید.

بر اساس آمارهای روزانه‌‌ای که کشورهای اروپایی اعلام می‌کنند، تعداد مبتلایان جدید شناسایی‌شده در کشورهای اتحادیه اروپا از روزانه ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

در حال حاضر بریتانیا، روسیه، فرانسه، اسپانیا، جمهوری چک و اسپانیا به عنوان مهم‌ترین مراکز گسترش کرونا به شمار می‌روند.

مقام‌های بهداشتی کشورهای اروپایی از اشباع شدن ظرفیت بیمارستان‌ها در آستانه رسیدن فصل سرما و پیدایش ویروس فصلی آنفلوانزا در هراس هستند.

در همین راستا، دولت اسپانیا در شهر مادرید و برخی مناطق اطراف آن که جمعیتی حدود چهار و نیم میلیون نفر دارند، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

ممنوعیت سفرهای غیرضروری، بسته‌شدن مغازه‌ها از ساعت ۱۰ شب و رستوران‌ها از ساعت ۱۱ شب از جمله مواردی است که شهروندان باید در این مناطق رعایت کنند.

در روسیه، برای اولین بار پس از شیوع بحران کرونا، شمار مبتلایان به ۱۳ هزار نفر در یک روز رسید. تاکنون حدود ۲۳ هزار نفر در روسیه بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

با افزایش شدید تعداد مبتلایان در روسیه، دولت این کشور مدارس و دانشگاه‌ها را به مدت دو هفته تعطیل اعلام کرد. در روسیه پوشیدن ماسک در بیرون از خانه اجباری است.

در فرانسه نیز ابتلای ۲۰ هزار نفر در یک روز به کرونا، وضعیت را بحرانی کرده است و مقام‌های این کشور، علاوه بر پاریس، در شهرهای لیون، مون‌پلیه و تولوز نیز مقررات سختگیرانه اعمال خواهند کرد.

پلیس فرانسه نیز اعلام کرده است که با توجه به گسترش پارتی‌های خصوصی، برخوردهای سختگیرانه‌تری در این زمینه خواهد داشت.

تاکنون حدود ۷۳۵ هزار نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده‌اند که ۳۲ هزار و ۷۳۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در جمهوری چک، پس از افزایش شدید مبتلایان در یک دوره پنج روزه، آندره بابیش، نخست‌وزیر اعلام کرد که مقررات جدیدی در تشدید محدودیت‌ها از روز چهارشنبه ۲۳ مهر به اجرا در می‌آید.

بر اساس مقرارت جدید که به مدت دو هفته اعمال خواهند شد، رستوران‌ها و بارها از ساعت هشت شب تعطیل خواهند شد. تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، استخرها، سالن‌های تئاتر و سینما و ممنوعیت مسابقات ورزشی از دیگر مقررات وضعیت اضطراری است.

در بریتانیا که تعداد مبتلایان در برخی روزها به بیش از ۱۷ هزار نفر رسیده است، نیز قرار است از روز دوشنبه ۲۱ مهرماه محدودیت‌های جدیدی اعمال شود.

دولت بریتانیا با تشویق مردم به پوشیدن ماسک، تشویق کارفرمایان به دورکاری و اعمال محدودیت در برخی مشاغل تلاش کرده بود که از گسترش کرونا جلوگیری کند ولی افزایش شدید آمار مبتلایان در طول یک هفته گذشته نشان می‌دهد که تلاش‌های دولت موفق نبوده است.

XS
SM
MD
LG