لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۶

بیش از ۶۰ میلیون نفر تاکنون در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رای داده‌اند


پیش‌بینی می‌شود که در انتخابات امسال حدود ۶۵ درصد از واجدان شرایط شرکت کنند که بالاترین رقم از انتخابات سال ۱۹۰۸ خواهد بود.
پیش‌بینی می‌شود که در انتخابات امسال حدود ۶۵ درصد از واجدان شرایط شرکت کنند که بالاترین رقم از انتخابات سال ۱۹۰۸ خواهد بود.

طبق آمارهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که روز دوشنبه پنجم آبان منتشر شد هشت روز مانده به تاريخ برگزاری انتخابات، بیش از ۶۰ میلیوین نفر رای داده‌اند.

این سرعت در ریختن آرا بی‌سابقه است و می تواند نشان دهنده بالاترین میزان مشارکت در انتخابات آمریکا طی بیش از یک قرن اخیر باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این ارقام جدیدترین مورد از رقابت شدید بین دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه و جو بایدن، نامزد حزب دمکرات، و در عین حال نشان دهنده تمایل رای‌دهندگان به پرهيز از خطر ابتلا به ویروس کروناست.

تاکنون بیش از ۲۲۵ هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

امسال تعداد دمکرات‌هایی که رای خود را از طریق پست ارسال کرده‌اند بسیار بیشتر است. در انتخابات قبلی معمولا رای‌دهندگان جمهوریخواه بیشتر از این روش استفاده می‌کردند ولی امسال با توجه به حملات دونالد ترامپ که مدعی است ارسال رای از طریق پست شرایط را برای تقلب گسترده انتخاباتی فراهم می‌کند بسیای از جمهوریخواهان از این روش پرهیز کرده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد تعداد دمکرات‌هایی که تصمیم گرفته‌اند زودتر رای بدهند دو برابر جمهوریخواهان است.

مایک مک دونالد، پروفسور دانشگاه فلوریدا و مسئول «پروژه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا» که آمارهای این انتخابات را جمع‌آوری و تحلیل می‌کند معتقد است که در انتخابات امسال حدود ۱۵۰ میلیون نفر یا به عبارتی دیگر حدود ۶۵ درصد از واجدان شرایط شرکت خواهند کرد که بالاترین رقم از انتخابات سال ۱۹۰۸ است.

آمارها نشان می‌دهند که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ تعداد افرادی که قبل از روز انتخابات رای داده بودند حدود ۴۷ میلیون نفر بود.

XS
SM
MD
LG