لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۶

افزایش صددرصدی مرگ‌ومیر در پایتخت؛ سه آرامستان جدید در تهران ساخته می‌شود


یک عضو شورای شهر تهران با اعلام افزایش صددرصدی آمار مرگ‌ومیر در تهران از «برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد سه آرامستان جدید در پایتخت» خبر داد.

حسن خلیل‌آبادی روز شنبه، ۱۰ آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به تکمیل ظرفیت بهشت‌زهرا، در مورد مکان آرامستان‌های جدید در پایتخت گفت این آرامستان‌ها «برای مناطق جنوب، شرق و غرب در نظر گرفته شده است.»

به گفته آقای خلیل‌آبادی آماده‌سازی آرامستان‌های جدید حداقل یک سال طول می‌کشد.

او توضیح نداده است که چه میزان از افزایش مرگ و میر در تهران ناشی از شیوع بیماری کروناست ولی آمار مرگ ومیر در چند ماه گذشته در ایران و به ویژه در تهران به دلیل شیوع کرونا به صورت قابل توجهی افزایش یافته و در حال حاضر ایران از این نظر یکی از بدترین وضعیت‌ها را در میان کشورهای مختلف جهان دارد.

در اظهارنظری دیگر، علیرضا ناجی، رئیس مرکز ویروس‌شناسی بیمارستان مسیح‌ دانشوری به روزنامه فرهیختگان گفته است که «با ادامه روند فعلی ممکن است تعداد کشته‌ها در روزهای آینده به اعداد ۹۰۰ نفر و بالاتر در روز برسد».

او همچنین با اشاره به اینکه در دوره‌های مختلف بحران کرونا، نیمی از قربانیان متعلق به تهران بوده‌اند، گفته است: « اگر تهران را کنترل نکنیم، انگار هیچ کاری در ایران انجام نداده‌ایم».

در روزهای اخیر استاندار و اعضای شورای شهر تهران خواستار تعطیلی دو هفته‌ای استان تهران شده‌اند ولی این درخواست از سوی ستاد مقابله با کرونا مورد توجه قرار نگرفته است.

در تازه‌ترین درخواست، مجمع نمایندگان استان تهران نیز درخواست تعطیلی دو هفته‌ای تهران را به ستاد مقابله با کرونا فرستاده است.

مقام‌های وزارت بهداشت ایران آمارهای رسمی کرونا را به صورت تفکیکی اعلام نمی‌کنند و گزارش دقیقی از تعداد کل مبتلایان در تهران در دسترس نیست ولی ۲۷ مهرماه، ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران، نیز اعلام کرد که تا آن تاریخ حدود ۱۵ هزار نفر فقط در تهران به خاطر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس نتایج یک پروژه تحقیقاتی که به سفارش شورای شهر تهران انجام شده، میزان کشندگی بیماری کرونا در تهران در موارد بستری ۱۲.۳ درصد بوده است که نسبت مرگ و میر بالایی محسوب می‌شود.

بر اساس نتایج این تحقیقات، در تهران ۳منطقه ۴، ۶ و ۱۹ بیشترین موارد ابتلا به کرونا را داشته‌اند و میانگین سنی بیماران ۵۷.۳ سال و بیشترین درصد موارد فوت در گروه سنی بالای ۸۰ سال بوده است.

XS
SM
MD
LG