لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۲

کرونا در ایران؛ محدودیت رفت‌وآمد از دوشنبه در ۲۵ مرکز استان اعمال می‌شود


وزارت کشور ایران اعلام کرد که از ساعت ۱۲ روز دوشنبه، ۱۲ آبان‌، در ۲۵ مرکز استان، محدودیت رفت و آمد اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در محدودیت‌های جدید، «خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی» و «ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی» به ۲۵ مرکز استان ممنوع است.

بر اساس این اطلاعیه، این طرح تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ آبان ماه ادامه خواهد یافت.

بر اساس تاکید وزارت کشور مراکز استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، ایلام، مرکزی، سمنان، کردستان، قم، خراسان جنوبی و شمالی، اردبیل،‌کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، ایلام، همدان، چهارمحال و بختیاری، زنجان و کرمان شامل این طرح هستند.

وزارت کشور تاکید کرده است که متخلفان از اجرای این مصوبه& ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

پیش از این، حسن روحانی، رییس جمهور ایران از محدودیت‌های جدید ده روزه در مراکز ۲۵ استان و ۴۶ شهرستان جدید خبر داده بود ولی اطلاعیه وزارت کشور نشان می‌دهد که این محدودیت‌ها حداقل در مراکز استان‌ها ۵ روزه اعمال خواهند شد.

در روزهای اخیر با افزایش شدید میزان ابتلا و مرگ و میر در ایران، تلاش‌های دولت ایران برای اعمال محدودیت‌های گسترده برای مهار بحران کرونا افزایش یافته است.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز یک‌شنبه ۱۱ آبان اعلام کرد که با توجه به افزایش آمار مبتلایان در هفته‌های آینده شاهد «آمار اسف‌بار» مرگ و میر خواهیم بود.

بر اساس آمار رسمی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، در شبانه روز گذشته ۴۳۴ بیمار بر اثر کرونا قربانی شده‌اند که بالاترین رکورد روزانه از ابتدای بحران شیوع کرونا در ایران تاکنون بوده است.

آمارهای رسمی که توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود، همواره محل ابهام و تردید بوده و در تازه‌ترین اظهارنظر، محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی گفته است آمار مرگ و میر کرونا در ایران، «حداقل ۳ برابر آماری» است که وزارت بهداشت اعلام می‌کند و در حال حاضر «در آمارهای جهانی» که بر اساس آمارهای وزارت بهداشت محاسبه می‌شود، «در بخش مرگ و میر ناشی از کرونا جزو پنج کشور اول هستیم».

او گفته است که متوسط مرگ و میر در ایران را ۱۵ درصد و در این زمینه: «به بحرانی جدی رسیده‌ایم که از نظر مرگ و میر می‌توان نام فاجعه بر آن گذاشت».

XS
SM
MD
LG