لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۹

انتخابات آمریکا؛ چالش های حاکم بر آن و پیامدها بر وضعیت ایران


انتخابات آمریکا؛ چالش های حاکم بر آن و پیامدها بر وضعیت ایران
please wait

No media source currently available

0:00 0:10:24 0:00
لینک مستقیم

شمارش آرا انتخابات آمریکا همچنان ادامه دارد. رئیس جمهوری در قدرت، خواهان شمارش توقف شمارش آرا در برخی ایالات و بازشماری در برخی دیگر از ایالات شده است.

شمارش آرا انتخابات آمریکا همچنان ادامه دارد. رئیس جمهوری در قدرت، خواهان شمارش توقف شمارش آرا در برخی ایالات و بازشماری در برخی دیگر از ایالات شده است . کار به شکایت هم رسید اما دادگاه آنرا رد کرد اما وکلای ترامپ در هر کدام از ایالت های مورد مناقشه شکایاتی را مطرح کرده اند. طرفداران ترامپ و بایدن هم به نوبه خود اعتراضات وهمایش هائی را برگزار کردند

رسانه های آمریکا درکنار بسیاری از رسانه های بین المللی دراین سه روزه، دوقطبی شدن دیدگاه های شهروندان این ابرقدرت جهانی را در کانون توجه قرار داده اند. در نهایت چه خواهد شد؟ ترامپ یا بایدن؟ سرنوشت ایران چه خواهد بود؟

جمهوری اسلامی برغم آنکه می گوید بر سر کار آمدن این یا آن برایش فرقی نمی کند اما اقتصاد ورشکسته و فروپاشیده اش برخلاف بودن این کفته ها دلالت دارد. همه اینها در حالیست که ایرانیان روند انتخابات آمریکا را با دقت دنبال می کنند. شاید این از موارد نادری باشد که ملتی امیدش را به انتخاباتی در کشوری دوردست گره می زند.

حبیب حسینی فرد، تحلیلگر سیاسی در آلمان در آغاز کفتگوئی با الهه روانشاد از کشمکش ها و بگومگوهای حاکم بر این انتخابات می گوید.
XS
SM
MD
LG