لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۱

پیروزی پرسپولیس در شب اخراج گل‌محمدی


در هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و زیر بارش شدید باران،​ با یک گل بر مهمانش صنعت نفت آبادان غلبه کرد.

سرخپوشان که در هفته نخست مقابل سایپا به تساوی بدون گل رسیده بودند، با این برد ۴ امتیازی شدند تا با یک بازی بیشتر از شهرخودرو به رده چهارم صعود کنند.

محمدرضا اکبریان داور بازی، در نیمه نخست با خطایی که روی کنعانی صورت گرفت نقطه پنالتی را نشان داد تا سیامک نعمتی توپ را به تور دروازه فرزین گروسیان برساند.

در لحظات پایانی و با اعلام خطا به زیان میزبان، یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس به نشانه اعتراض به توپ ضربه زد و کارت قرمز گرفت.

او پس از اخراج به اعتراضش ادامه داد اما با وساطت نیمکت‌نشینان راهی سکوها شد. به این ترتیب هفته آینده در دیدار خارج از خانه تیمش مقابل نفت مسجد سلیمان نیز قادر به همراهی شاگردانش نخواهد بود.

اعتراضات لب خط به قدری چشمگیر است که در همین دو هفته‌ آغازین لیگ، کارت‌های متعددی به کادر فنی تیم‌های مختلف داده شده است.

در دیدار فولاد خوزستان با استقلال، جمعی از مربیان هر دو تیم کارت زرد گرفتند. حسین کعبی اخراج شد. محمود فکری هم به خاطر عباراتی که پس از بازی به زبان آورده، به کمیته انضباطی فراخوانده شده.

حامد لک، سیدجلال حسینی، حسین کنعانی، مهدی شیری، سعید آقایی، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، احسان پهلوان (آرمان رمضانی) وحید امیری و مهدی عبدی (علی شجاعی) بازیکنان پرسپولیس در برابر آبادانی‌ها بودند.

امید عالیشاه به دلیل سرپیچی از دستورات سرمربی در تمرینات، برای این مسابقه از فهرست پرسپولیس کنار گذاشته شد.

پس از بازی، حمید مطهری مربی پرسپولیس گفت: چمن آزادی خیلی بلند بود و از این بابت گله دارم. روش ما بازی‌سازی از عقب است اما با چمن بلند، گردش توپ برای تیمی که کلاسیک بازی کند سخت می‌شود.

امیرحسین پیروانی مربی صنعت نفت آبادان هم گفت: «بعد از بازی در رختکن شنیدم کارشناسان داوری گفتند که پنالتی نبوده و داور سخت‌گیرانه پنالتی گرفته. از صحنه دور بودم ولی دوستان می‌گویند ظاهراً پنالتی نبود.»

در دیگر بازی روز شنبه، تیم‌های پیکان و شهرخودرو در ورزشگاه شهر قدس به میدان رفتند اما این مسابقه فقط ۲۴ دقیقه طول کشید.

آب گرفتگی در نقاط مختلف زمین به نحوی بود که از ابتدا نیز بعید به نظر می‌رسید امکان برگزاری مسابقه، فراهم باشد.

با این حال داور و سازمان لیگ اصرار به انجام مسابقه داشتند. در محوطه جریمه پیکان، به قدری آب جمع شده بود که شبیه چاله شده و بازیکنان به آن نقطه و اطرافش پا نمی‌گذاشتند.

به همین خاطر در بیست و چهارمین دقیقه، وحید کاظمی قاضی میدان در سوت خود دمید و مسابقه را ناتمام گذاشت. ادامه این دیدار، روز یکشنبه در همین ورزشگاه انجام خواهد شد.

گل گهر سیرجان با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی تنها تیم شش امتیازی لیگ برتر است و در صدر ایستاده. نساجی مازندران، فولاد خوزستان و پرسپولیس در رده‌های بعدی‌اند.

در قعر جدول نیز تیم‌های پیکان، آلومینیوم اراک و مس رفسنجان هنوز موفق به کسب امتیاز نشده‌اند.

XS
SM
MD
LG