لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۵

اچ‌پی در تولید لپ‌تاپ از لنوو سبقت گرفت


مجله فناوری: شرکت اچ‌پی با گذر از لنوو به مقام اول تولیدکنندۀ لپ‌تاپ در جهان رسید.

برترین تولید کنندگان لپ‌تاپ جهان

شرکت اچ‌پی توانست با رشد ۴۳ درصدی، مقام بزرگ‌ترین تولیدکننده لپ‌تاپ جهان را از لنوو بگیرد. پس از اچ‌پی، به‌ترتیب لنوو، دل، اپل و ایسر قرار دارند. این آمار را شرکت Strategy Analytics منتشر کرده است.

در سال جاری میلادی، به دلیل شیوع کرونا و افزایش دورکاری، تقاضا برای خرید لپ‌تاپ بالا رفته است. برای مثال، در سه ماه سوم سال جاری میلادی، بیش از ۶۲ میلیون لپ‌تاپ فروخته شده است. این عدد در مدت مشابه سال قبل ۴۶ میلیون دستگاه بوده است.

اچ‌پی در حدود ۲۴ درصد، لنوو در حدود ۲۳ درصد، دل در حدود ۱۳ درصد ، اپل در حدود ۱۰ درصد و ایسر در حدود هشت درصد بازار را در اختیار دارند.

گوشی کشویی اوپو

شرکت اوپو محصول جدیدی را معرفی کرده است که صفحه نمایش آن به‌صورت کشویی بزرگ و کوچک می‌شود.

این محصول که Oppo X 2021 نامیده می‌شود، دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی است که به‌صورت کشویی باز می‌شود و به ۷.۴ اینچ می‌رسد.

Oppo X 2021
Oppo X 2021

البته این محصول همچنان طراحی مفهومی است و تا تولید نهایی فاصله دارد. در صورت تولید نهایی یک کلاس جدید پس از گوشی‌های تاشو در جهان ایجاد خواهد شد. در اصل، این نوع محصولات را می‌توان رقیب گوشی‌های تاشو قلمداد کرد.

امکان جست‌وجوی جدید در اینستاگرام

اینستاگرام امکان جست‌وجو بر اساس کلمات کلیدی را برای کاربران ایجاد کرده است. با این امکان، کاربران راحت‌تر می‌توانند پست‌های مورد نظر خود را پیدا کنند.

این امکان در گام اول تنها برای چند کشور خاص از جمله آمریکا و کانادا در دسترس قرار گرفته اما به‌زودی گسترش پیدا خواهد کرد.

این موتور جستجو‌گر در الگوریتم خود زمان ارسال پست و کپشن نوشته‌شده برای هر محتوا را مدنظر قرار می‌دهد. در این الگوریتم، از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هم استفاده شده است.

تغییرات گسترده در به‌روزرسانی کروم

شرکت گوگل قصد دارد در کروم جدید تغییرات بسیار زیادی را ایجاد کند.

اولین بخشی که ارتقا پیدا خواهد کرد، بخش تب‌ها یا همان برگه‌هاست. در این مدیریت جدید، استفاده از پردازنده رایانه به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. گوگل قصد دارد کاری کند که در نسخه جدید صفحات با سرعت بیشتری باز شوند و انرژی و حافظه کمتری هم استفاده شود.

از طرفی قرار است در هر برگه میان‌برهای جدیدی نیز به کار گرفته شود.

۳۲ میلیون کاربر بازی‌های دیجیتال ‌در ایران

به گزارش ایسنا، سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، گفته است: «آخرین داده‌های بررسی‌شده در پیمایش‌های بنیاد نشان می‌دهد در یک دهه اخیر از سال ۸۹ تا کنون، مجموعه بازیکنان بازی‌های دیجیتال دوبرابر شده و از ۱۶ میلیون نفر به ۳۲ میلیون نفر رسیده است. سرانه مصرف هر ایرانی ۳۱ دقیقه و سرانه مصرف بازیکنان ۹۳ دقیقه در روز است.»

ایران بیشترین کاربران اینترنتی را در خاورمیانه دارد

سجاد بنابی، نایب‌رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، گفته است: «ایران با ۶۷ میلیون کاربر، بیشترین تعداد کاربر اینترنت را در منطقه دارد.»

بر اساس گزارش سایت internetworldstats‌‌، ایران با ۶۷ میلیون کاربر اینترنتی که ضریب نفوذ در ایران را به ۸۰ درصد رسانده، بیشترین تعداد کاربران را در مقایسه با سایر کشورها در خاورمیانه دارد و سهم تعداد کاربران اینترنتی در ایران، از مجموع کاربران در خاورمیانه، ۳۶.۹ درصد است.

این در حالی است که سرعت اینترنت در ایران نسبت به برخی کشورهای اطراف ایران بسیار کمتر است و این سرعت برای دسترسی به سایت‌هایی که خارج از ایران قرار دارند کندتر هم می‌شود. از طرفی گستردگی و شدت فیلترینگ در ایران بیش از هر کشوری در خاورمیانه گزارش شده است.

XS
SM
MD
LG