لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۳

ملاقات با سهیلا حجاب


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

اهل کرمانشاه است و دانش‌آموخته رشته حقوق. مخالف جمهوری اسلامی ست و موافق براندازی٬ او در زندان زنان شهرری معروف به زندان قرچک به سرمی‌برد.

سهیلا حجاب٬ فعال مدنی ۳۰ ساله٬ نخستین بار دی‌ماه سال ۹۷ در شیراز بازداشت و به اتهام «هواداری از گروه‌های مخالف نظام» به دو سال زندان محکوم شد.

او در زندان عادل‌آباد شیراز محبوس بود و پس از پنج ماه با عفو آزاد شد. اما این آزادی تنها ۱۰ روز دوام داشت. سهیلا حجاب خردادماه ۹۸ مجددا توسط مامورین اطلاعات سپاه بازداشت شد و این بار به زندان اوین انتقال یافت. بازداشتی که ۹ ماه به طول انجامید. او اسفند سال ۹۸ با وثیقه‌ای سه میلیارد تومانی آزاد شد.

این آزادی‌ هم موقت بود٬ چون پرونده‌ای برایش تشکیل شد حاوی اتهامی‌هایی متعدد. پرونده‌ای که به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران رفت و محمد مقیسه قاضی شعبه حکم به تحمل ۱۸ سال زندان برای او داد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:01 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG